Förstoppad och behöver hjälp, snälla!
Mamma S skrev 2009-05-30 21:19:54 följande:
Men stackare! Fy vad jobbigt du har det! Vad säger läkarna om ditt mående? Jag tänker att du kanske behöver fortsätta med klyx OCH ta något annat (tex Movicol) en längre tid för att få ordning på magen. Att angripa problemet från båda hållen liksom, det brukar vara bra. Och, som flera andra skrivit, drick så mycket vätska du bara kan! Hoppas verkligen att du snart får ordning på magen och mår bättre!Anonym uska: Jag vill inte ta över ts tråd med tjafs om vad som är bra och inte, men jag kan tala om att Movicol visst löser upp proppar längre upp i tarmen, i alla fall på min dotter...
Förlåt om jag lånar tråden lite. Jag går bara på toa var 7-10 dag... vet att det inte är bra, har varit så i flera år. Hur ofta skall man gå på toa egentligen??? Jag försöker att inte medicinera, tar dulcolax ibland bara när det går fööör länge... (och är allergisk mot kiwi, annars lät ju det bra). Katrinplommon har ingen som helst effekt på mig. Kan tricka tre liter katrinplommonjuice utan att något kommer ut... Linfrö funkar si sådär...