• Glenda Glad

Lösögonfransar - behöver tips&hjälp!

Jag ska på bröllop snart och tänkte se lite fräschare ut med lösögonfransar, men vill inte se helt löjlig ut {#lang_emotions_undecided}

Vilket märke ska man välja?
    Ska man köra med en hel frans eller individuella fransar?
    Vad ska man ta för längd/storlek? Jag har ganska små ögon och jag vill ändå att det ska se så naturligt ut som möjligt.

Tar emot alla tips jag kan få!{#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Lösögonfransar - behöver tips&hjälp!
  • Glenda Glad

Hoppas på att någon kan hjälpa mig

• susannemalmö

Ahh, exakt samma som mig..Det är viktigare att limmet är av bra kvalité än att fransarna är det om du inte nödvändligtvis vill änvända dem igen.
    Köp dock inte de långa fransarna om du har små ögon, medium blir nog bra.
    Enstaka är svårt om du aldrig gjort det förut, klipp till raden så att en inte blir för lång så ser det snyggt ut ändå.

mjuik skrev 2009-05-23 20:26:37 följande:
    Jag gillar H&Ms egna. De är billiga men bra. Finns i två längder. shop.hm.com/se/shoppingwindow&m...Jag använder inte limmet man får till utan har det här istället:www.showface.com.au/cart/images/DUO.jpgDet finns på Åhléns och Kicks och kostar 95:- tror jag.
  • Glenda Glad

Tusen tack för jättebra tips!
    Ska bege mig till hm & kicks och köpa exakt det ni rekommenderat!

• mjuik

Hoppas det går bra för dig.
    Här finns en video om du inte är riktigt säker på hur man gör det enkelt =)

• Glenda Glad

Åhh, vilken bra video. Kan nästan svära på att jag hade klantat mig och gjort fel utan den! Tex tänkte jag klippa fransarna i rätt längd genom att klippa den ändan som är mot inre ögat så att säga. Tur att jag fick se det här!! {#lang_emotions_embarassed}

• mjuik

Haha ja det är en hel vetenskap det där faktiskt.

Fick du till det snyggt? Om du har testat alltså? =)

• Glenda Glad

Jo, det blev helt ok för att vara första gången. Som tur är, så ska jag inte på bröllopet förrän på lördag så jag har lite mer tid på mig att träna så att det blir riktigt snyggt

• Zekelina

Ett bra tips är limmet som Make Up Store har, i svart.

• Glenda Glad

Nu har jag varit på bröllop och det blev jättefint!

Zekelina: Jag vågade mig inte på svart lim ännu för jag tror att mina misstag syns lättare Men när jag känner mig säkrare så ska jag försöka för jag gissar att det ger en lite extra snygg touch

Svar på tråden Lösögonfransar - behöver tips&hjälp!