• blommanigbg

Min granne tvättar ofta efter kl 21 och borrar

Min granne som bor ovanför tvättar ofta efter kl 21 och borrar. Nu är kl 22.40 och de tvättar fortfarande. Är så irriterande. Varför visar man ingen hänsyn?
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken. Häromdagen borrade de i sitt sovrum som ligger ovanför mitt efter kl 22.
    Hur kan man egentligen borra så mycket? Snart måste ju hela lägenheten ovanför vara fylld med hål...

• Svar på tråden Min granne tvättar ofta efter kl 21 och borrar
  • TheMother

Kan du inte ta upp denna oangelägenhet med hyresvärden/ordförande i föreningen? Efter 22 brukar det ju heta att det ska vara tyst i huset. Eller om det går att prata med personen, men kanske skönare att gå via hyrsevärden/ordföranden då man kan göra det anonymt om man vill.

• MayasMamma08

Jag vet precis hur det är
    Våra är likadana, helt otroligt.. fattar inte hur de tänker.
    Borrade förra veckan runt 00:00 på natten, och det va ovanför dotterns sovrum. Man blir lite smått tokig.

Kan ni inte ringa securitas?

• gäst

Min karl löser det problemet tillfälligt med (idioterna) under oss rätt bra. Han går helt sonika ned (på fyllan) och sparkar ett hål i deras säkerhetsdörr. Dock inte att rekommendera om man vill vinna i hyresnämnden om det går så långt att man tar upp en strid med grannen. Men, kontakta hyresvärden alternativt ordföranden i brf. Alla klagomål ska vara skriftligt dokumenterade för att hålla i eventuell tvist i hyresnämnden.

• viseversa

Tror inte man får borra och låta efter en viss tid på kvällen i flerfamiljshus. tycker du ska kuolla upp vad som gäller. Men jag har väääldigt svårt att tro att det är okej det dom gör.

• Fåret Shaun

Borrandet kan du ta upp, men tvättandet kan vara svårt om man jobbar skift och behöver kläderna till dagen efter. Vet att jag själv hade detta tvätt problem om man bytte pass eller dag med någon.

Vem leker smatterband idag då?
  • blommanigbg

De jobbar inte skift. Och en av dom är med i styrelsen och borde veta vad som gäller..

• xXpaulaXx
    blommanigbg skrev 2009-05-21 23:17:15 följande:
    De jobbar inte skift. Och en av dom är med i styrelsen och borde veta vad som gäller..
    det var nog inte det fåret shaun menade,mera att tvätta är nog ingen tabu...
    men borrning

varför inte knacka på när de borrar och be de sluta?
    slutar de inte ring störningsjouren.
  • viseversa

Fåret Shaun skrev 2009-05-21 23:12:52 följande:

Borrandet kan du ta upp, men tvättandet kan vara svårt om man jobbar skift och behöver kläderna till dagen efter. Vet att jag själv hade detta tvätt problem om man bytte pass eller dag med någon.
    Fast jag skiter väl i om mina grannar nu skulle ha jobbat skift och tvättat på natten. Det är inte mitt problem isåfall och jag och våra barn ska inte behöva väckas bara för att dom har annorlunda arbetstider. det får dom fixa helt enkelt. Inte mitt problem som sagt var.
  • xXpaulaXx
    gäst skrev 2009-05-21 23:02:00 följande:
    Min karl löser det problemet tillfälligt med (idioterna) under oss rätt bra. Han går helt sonika ned (på fyllan) och sparkar ett hål i deras säkerhetsdörr. Dock inte att rekommendera om man vill vinna i hyresnämnden om det går så långt att man tar upp en strid med grannen. Men, kontakta hyresvärden alternativt ordföranden i brf. Alla klagomål ska vara skriftligt dokumenterade för att hålla i eventuell tvist i hyresnämnden.
    mindre smart???

en fråga HUR sparkar man hål i en säkerhetsdörr?
  • xXpaulaXx
    viseversa skrev 2009-05-21 23:19:23 följande:
    Fåret Shaun skrev 2009-05-21 23:12:52 följande: Fast jag skiter väl i om mina grannar nu skulle ha jobbat skift och tvättat på natten. Det är inte mitt problem isåfall och jag och våra barn ska inte behöva väckas bara för att dom har annorlunda arbetstider. det får dom fixa helt enkelt. Inte mitt problem som sagt var.
    nej det är inte ditt problem
    det är deras problem
    och deras problem är inte om du å dina barn blir väckta

inte så smart tankesätt kanske?
Svar på tråden Min granne tvättar ofta efter kl 21 och borrar