• vänat

Gravida borde med få parkera på handikappsplatserna!!

V P E skrev 2009-05-22 09:22:41 följande:

Upplysning: kriterierna för p-tillståndet har höjts. För fem år sen var kravet att man inte skulle kunna gå på plan mark mer än 200 meter. Det sänktes till 100 meter och nu gäller 50 meter. Alltså: kan man gå mer än 50 meter på plan mark får man inget tillstånd. Varför har kriterierna höjts? -För att tillstånden är för många och platserna för få.Har vi då fått fler rörelsehindrade, eftersom det blivit så här? Nej, men var och varannan pensionär med ont i knä eller höft får tillstånd, vilket gör att de som av annan orsak har ett varaktigt funktionshinder blir utan parkering.Så nej, jag tycker INTE att gravida ska få p-tillstånd.Jag tycker däremot att man borde ge färdtjänst till fler gamlingar istället för p-tillstånd.Jag har också varit gravid, otymplig med foglossningar och jättemage.Men för tusan, man är ju inte rörelsehindrad!
    Sen är de inte enbat älder männskor som har parkeringstillstån för handkapp parkeingar fins unga funktiobs hidnar också som har de.
  • vänat
    Phlippan87 skrev 2009-05-22 15:38:11 följande:
    är så glad att de har gjort om parkeringen vid köpcentret där vi handlar... numera har de dubbla linjer, så minst ca 50 cm mellan bilarna.. breda platser med extra utrymme mellan, jättetrevligt... ananrs som sagt, finns familjeparkering är det ju trevligt, men tyvärr inte så vanligt
    Sen är de inte envbart de kirterna din förmåga ska vara varakatig ned satt inte tillfälligt som de är om man är gravid eller råkt bryta ett ben eller likande.
Svar på tråden Gravida borde med få parkera på handikappsplatserna!!