• Bara Pojkar

Dum fråga ang tårtgarnering!!

Hej har en fråga som kan tyckas lite dum ang tårtgarnering men vissa dagar går hissen inte hela vägen upp på mig och jag får bara inte till det *s*
    När man ska ha på flisad choklad lr liknande på sidorna på en tårta, hur gör ni då?? Slänger på det eller sitter och lägger dit varje flisa för hand?
    Jag brukar smula ner det ovanifrån men får långt ifrån det resultat jag vill ha!! Så hur gör ni??

• Svar på tråden Dum fråga ang tårtgarnering!!
  • Anna Svenssonliv

inte alls någon dum fråga. jag vill också veta.

• Bara Pojkar

Vad skönt att jag inte var den enda

• Bevabus

Jag brukar ta en näve och "kasta" det ifrån sidan på tårtan Pincett tar nog ett bra tag

• Mammut och Papput
    Bevabus skrev 2009-05-22 12:27:11 följande:
    Jag brukar ta en näve och "kasta" det ifrån sidan på tårtan Pincett tar nog ett bra tag
    Ska det bli fiiin(t) får man lyda piiin
  • Bara Pojkar

Aha så pincett alltså!! Har provat att strö och "kasta" men tycker inte det blir så fint som jag skulle vilja!!
    Använder ni någon särskilt choklad och hyvel?? För bästa resultat alltså!! Brukar ta vanlig mjölkchoklad och osthyvel.. Tänkte om det gjorde sitt till!!

• Mammut och Papput

Om du har den rivna chokladen i handflatan och sedan blåser till emd något så det far på tårtan?

Eller lutar den försiktigt så du kan släppa ner chokladen?

• Gotlandsunge

Bara Pojkar skrev 2009-05-22 12:34:44 följande:

Aha så pincett alltså!! Har provat att strö och "kasta" men tycker inte det blir så fint som jag skulle vilja!!Använder ni någon särskilt choklad och hyvel?? För bästa resultat alltså!! Brukar ta vanlig mjölkchoklad och osthyvel.. Tänkte om det gjorde sitt till!!
    Jag brukar köra på mörk choklad och sen kör jag i matberedaren. Har också "kastat" på, men tycker inte heller det blir så fint som man vill ha det. Undrar hur de gör på konditorier.
  • Bara Pojkar
    Gotlandsunge skrev 2009-05-22 12:37:13 följande:
    Bara Pojkar skrev 2009-05-22 12:34:44 följande:
    Jag brukar köra på mörk choklad och sen kör jag i matberedaren. Har också "kastat" på, men tycker inte heller det blir så fint som man vill ha det. Undrar hur de gör på konditorier.
    Men blir den inte smulig av att köra i matberedaren?? Jag vill ju ha såna fina "krullar" eller vad man ska säga!!
Svar på tråden Dum fråga ang tårtgarnering!!