• ucka

Någon mer som fastnat i Sudoku -träsket?

Har två morgontidningar med Sudoku i. Mycket beroendeframkallande! Var kan man hitta fler????
    (Emma 3år vill hjälpa till och skriva siffror men då blir jag "lite" sur...)

• Svar på tråden Någon mer som fastnat i Sudoku -träsket?
  • ucka

I Eskilstuna kuriren (lördags) var det en med bokstäver(A-P) istället. Den får jag ingen rätsida på! Mycket irriterande!

• Themis

Mhm...hittade en bok med 60 st originalsudoku på Pressbyrån, helt såld...

Nåt ska man ju göra på pendeln på morron...

• betsla

Uuuuuh, då har man fastnat i Sudoku-träsket då... fy på sig att starta en sån här tråd!!

• ucka

skickat trådarna vidare till min mamma, så nu är hon oxå fast *hi, hi*

• Sciarlotta

ucka: våra lokaltidning kör också med A-P på lördagar, det ser jag alltid fram emot. Det är räddningen på helgen att jag får sitta och kämpa ett par timmar.
    1-9 som är på vardagar är alldeles för lätta tyvärr..

• Salamandra

Jag fattar inte vad det går ut på kan någon förklara på ett enkelt sätt????

• vackrastarflow

www.dailysudoku.com

jag ar totalt fast... har kopt en bok "su doku for dummies" sa jag kor nagra stycken om dagen.

salamandra - i varje rad ska siffrorna 1-9 placeras (bade vertikalt och horisontellt) och i varje box ska 1-9 finnas. men man far inte ha tva av samma nummer i vare sig rader eller boxar.

• Salamandra

vackrast....Ok men ibland blir raderna "blåa" och verkar vara rätt (???) men ibland verkar inte datorn nöjd trots att alla siffror finns med på en rad och inte upprepas. ???????

• vackrastarflow

salamandra - jag vet inte var du gor det. jag gor ju det pa papper, sa det blir inget som blir blatt da

• Salamandra

Jag provade en av länkarna här men jag får väl strunta i det blåa

• Marlean

Min kille är helt nere i Soduko träsket, hur ska man få honom att räkna längre än till 9!??

• Sciarlotta

jag har hittat några nya roliga sidor:
    www.helgo.net/john/sudoku där kan man skriva ut fyra sudokus på den sida (åtta på ett blad om man vänder på det) då slipper man sitta klistrad vid datorn hela tiden.
    www.menneske.no/sudoku/ där finns massvis med olika varianter och svårighetsgrader, inte bara de vanliga 3x3 utan upp till 9x9, diagonala, oregelbundna boxar osv... väldigt underhållande sida faktiskt.
    www.sudoku.org.uk/ där finns ett 3D-sudoku som man kan skriva ut. Har inte vågat prova än..

ha så kul i sudoku-träsket!

• Karpet

Jag är galen i sudoko. Har köpt två böcker som jag sitter och flurar med oftast när jag reser.

• Wolfhound

Vi testade soduko på jobbet, och nu är jag totalberoende!!! Köpte två tidningar igår och har suttit och slitit mitt hår igårkväll och nu ikväll. Men ajajaj Vad det är k u l
    att puzzla!
    Jag är totalsåld på det! Verkligen.

Svar på tråden Någon mer som fastnat i Sudoku -träsket?