• Anonym

Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?

Läste den här tråden och den var redan avslutad. Kände igen mig alldeles för mycket. :(

Lever sedan ett par år tillbaka tillsammans med min underbara flickvän och har ett toppenförhållande när det gäller många saker, men sexet är ett jätteproblem.

Nuförtiden blir det kanske sex en gång varannan vecka och däremellan långa jobbiga diskussioner om varför det är såhär. Vi kommer ingenstans.

Vad sjutton ska man göra!!!?

• Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?
  • all is full of love

Tänk på hur det var i början. Hur ni tittade på varann, hur ni hade sex, osv. Det kommer till slut. Jag lovar.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-22 15:19:37 följande:
    Läste den här tråden och den var redan avslutad. Kände igen mig alldeles för mycket. :(Lever sedan ett par år tillbaka tillsammans med min underbara flickvän och har ett toppenförhållande när det gäller många saker, men sexet är ett jätteproblem. Nuförtiden blir det kanske sex en gång varannan vecka och däremellan långa jobbiga diskussioner om varför det är såhär. Vi kommer ingenstans.Vad sjutton ska man göra!!!?
    tror alla här problem med detta vilken man är ihopp med. men är ihop men en kille men fungerar lika bra på en tjej... ta helg med lite god mat sen mysa till sovrummet vi här ett träd med värme ljus på väggen vi tänder lite då och då är så myssigt. köp sexiga underkläder och överraska henne med dem på... bada med ljus och badbomb. massage med oilja och ljus
  • Anonym

Samma "problem" här.

Vi vill men orkar inte, jag tog alltid initativ och lessnade tillslut så nu har vi aldrig sex=(
    Men om man kollar runt här så ska vi kvinnor vara mer känsliga inför stress, stök osv. Jag och min flickvän är osynkade. Jag vill ha sex...jämt och helst på morgnen. Hon vill inte då pga stress till jobb. Hon vill ha sex när vi går för att lägga oss, då går vi och lägger oss DÅ är ju jag trött och vill sova!

Jag försöker damsuga så hon inte ska behöva se skiten, jag gör alla stress saker hemma....det ger egentligen inte mer sex bara mindre irritation hos henne. Jag blir irriterad över att hon ändå inte tar initativ trots att jag "gör allt".

Mmmm det är blev inga bra råd. Insåg hur länge det faktiskt går emellen sex gångerna. Vi pratade om att ha en sex dag. Jätte romantiskt eller hur! Men att faktiskt enga tid åt varandra den dagen. Sen började vi renovera källaren och våren kom och trädgården behöver fixas!! Så tid och ork tog ännu mer slut.

Sex ger mer sex. Jag var inte ett dugg kåt i går men nu har det gått två veckor och jag ville ha sex så vi hade sex. Jag tog initativ och körde på och efteråt är vi båda nöjda. Då idag är jag små kåt och längtar till i kväll då jag förhoppnigsfullt kör en repris. Ska jobba till 21-tiden men vi SKA ha sex igen!!! Uppp till kamp!

• Anonym

Ja för sjutton! Upp till kamp för sexet!!
    *blev lite inspirerad* :)

• Anonym

Har ingen lösning, men har samma problem. Jag vill (mycket) oftare än min sambo, samtidigt vill jag ju inte tjata mig till sex.
    När jag blir för frustrerad kan jag förstås tillfredsställa mig själv, men jag tycker ändå det känns tråkigt att hon inte vill ligga med mig, man vill ju uppleva att någon tänder på en sexuellt.
    Tror iofs inte att det handlar så mycket om att vi är två tjejer, utan om att vi har olika behov.

Läste ett tips i tidningen en gång (förutsätter att både egentligen vill ha mer sex), att man faktiskt bokar in sex. Tex, kl 22 på måndagar, onsdagar och lördagar har vi sex. Så behövde man inte fundera, eller ta initiativet, eller så, utan det var redan bestämt.

• all is full of love

Vi har försökt att "boka" in sex, men det funkade inte för mig. Jag fick sån galen prestationsångest så det gick inte. Men det är ju jag som är "problemet" i vårt sexliv eftersom jag sällan har lust. Fast det går ju i perioder, för ibland är jag värre än en kanin.

• Anonym (Felpåmig?)

Det är skrämmande när jag läser din tråd, det skulle miycket väl kunna vara min flickvän som har skrivit det där... Allt stämde in...

Oavsett om du är det eller inte, så förstår du nog att jag verkligen känner igen mig i situationen... Dock har jag inget bra råd än... Försöker själv komma på en bra "lösning". Vi pratar med famijerådgivarna nu, även om det inte hjälpt ännu... har ni provat det??

• Anonym

Har faktiskt en tid inbokad, men har inte varit där än. Håller tummarna för att det ska funka.

• all is full of love
    Scarlet skrev 2009-06-13 10:49:54 följande:
    men tjena idiot!
    Word!
Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?