Varför ska det vara så svårt att få riktiga vänner?
Jag har alltid haft massvis med vänner och aldrig känt mig ensam. Nu har jag bott i en relativt stor stad i sju år och känner ganska mycket folk. Men jag har insett att jag inte har en enda VÄN. Och med vän menar jag någon man är riktigt tajt med och som finns i ens vardag - inte såna man måste boka tid med för att fika ihop med, eller som umgås med en bara för att själva få ut något av det. Jag har insett att de kompisar jag har - som jag har trott velat vara VÄN med mig, de är inte intresserade av en djupare relation med mig. Eller min familj. Alla har liksom sina kretsar och det är helt omöjligt att komma in. Varför är det så??? Måste man bo i samma stad hela livet för att få vänner? Jag har viftat bort detta ganska länge och tänkt att jag överdriver, men så har det hänt rätt många saker på sistone som har lett till att jag börjar lägga ihop ledtrådarna. Nu får ni inte tro att vi är några konstiga människor, som sagt hade vi aldrig problem förrän för ett par år sedan. Vi har många nära vänner sedan långt tillbaka som inte bor i samma del av landet. Det känns bara nu som att man ger och ger och försöker och försöker men ingen vill släppa in en. Och jag börjar bli rätt ledsen över det.