"Varning - lekande barn!" Jävla skyltar...
Jag blir så irriterad på folk som sätter upp hemgjorda lekande barn-skyltar/sakta ner-skyltar/kör-sakta-skyltar på allmän väg. Självklart ska man köra respektabelt och givetvis ska man sakta ner i dolda kurvor och liknande, men är det en viss hastighetsgräns så räcker det med den skylten.
Ja, man kan inte nog varna för fardårar osv, men det är rätt irriterande när det var trettionde meter sitter "LEKANDE BARN PÅ VÄGEN!"
Inte sällan är de hemgjorda skyltarna farligare än själva hastigheten eftersom den skymmer sikten. Som om inte det räcker är det bara lagligt att sätta upp egna skyltar om det är på din egen mark och inte är till fara för annan. Nummer två, vad fan gör ungarna på vägen?! Jag har själv barn och skulle inte ens drömma om att låta dem leka på vägen. Såklart man inte kan ha full koll jämt, men varför låta barnen sätta upp bandymål, spela fotboll och badminton på allmän väg? Det är ingen lekplats, bort!
Jag bodde vid trafikerad väg när jag var liten och jag fick aldrig vara där - och det var jag inte heller. Tappade jag en boll gick jag och hämtade en vuxen som kunde hämta bollen. Det fungerade på mig och jag blev inte helt retarderad av att visa lite vett, så varför skulle det inte funka på dagens barn?
Ta bort skräpet från väggrenen och lär ungarna leka där de kan leka tryggt och slipper vara ivägen!