Blocket! Hermes Birkin på NK i Sthlm?
Denna annonsen känns väldigt mysko...
www.blocket.se/goteborg/Hermes_Birkin_21842033.htm&w=1&last=1
Säljer NK i Sthlm Hermesväskor?
I Gbg på NK finns det inte i alla fall.
Denna annonsen känns väldigt mysko...
www.blocket.se/goteborg/Hermes_Birkin_21842033.htm&w=1&last=1
Säljer NK i Sthlm Hermesväskor?
I Gbg på NK finns det inte i alla fall.
Jaha där ser man...
Ja de säljer Hermesväskor, just Birkin vet jag inte om de har, men det är väl inte omöjligt. Kanske du kan be säljaren maila fler detaljer om väskan?
Sen är väl frågan VARFÖR säljaren vill sälja väskan, det är ju inte dirkekt en handväska som man spontanköper (man måste ju stå i kö i evigheter och den har en saftig prislapp) så man borde ju ha tänkt igenom köpet både en och hundra gånger innan man slår till, kan visserligen vara en present från någon rik man/familj men ändå.
Om jag vore du skulle jag nog inte våga chansa och eftersom priset säljaren begär är så pass nära orginalpriset (det skiljde ju bara ca 7000 kr) så skulle jag hellre köpa den i affär, det är ju inte så kul om väskan ändå visar sig vara oäkta och man har betalat 65.000 kr för den .
Jag säger som Kicki86girl, den ligger alldeles för nära i pris för att jag skulle tagit risken.
Dessutom, den är inköpt i början av maj så varför köper man en väska för 72000 för att sedan sälja den ett par veckor senare?
Ja de säljer Hermes Birkin. Självklart köper man inte en så dyr väska utan att undersöka den (skullevarje fall inte jag göra). Däremot är det ju inte självklart att köpa den på NK om man vill ha den. Jag vet inte hur lång väntetid det är på den gärgen, men generellt är det ju upp till ett par års väntetid..
Fast jag skullke också fråga varför hon säljer så snart.
Jag vill inte köpa den.
Tycker inte ens den är speciellt snygg. Blev mest förvånad att den sägs vara köpt på NK. Visste inte att NK i Sthlm sålde Hermesväskor för nästan 100000:-
Skulle aldrig i livet lägga så pass mycket på en väska, inte ens om jag så hade miljoner.
Sen skulle jag aldrig köpa en märkesväska på Blocket eller Tradera.
Men ja, annonsen är ändå mysko.
Om jag hade den väskan så skulle jag inte ställa den mot en smutsvit vävtapet 
Det som känns mest mysko med annonsen är att det just är en Birkin som personen ifråga säljer, det är inte en väska som man säljer på annons eller säljer över huvud taget.
Herrejävlar vilket pris! 
Googlar man på säljarens namn så hittar man det i samband med olika modeevents, t.ex. som koordinator för Sthlm Fashion week för nåt år sedan. På så vis är det kanske inte helt osannolikt att det faktiskt ÄR en äkta Birkin.
Men visst känns det lite sådäääär med en så dyr väska på Blocket. Jag skulle absolut vara väldigt skeptisk.
Väskan på bilden är i färgen "ciel" och det fanns faktiskt en sådan på Hermès i Stockholm i slutet av april (jag provade den!). Om det är den väskan det handlar så var den tillgänglig att köpa för vem som helst så jag tycker inte att det är helt osannorlikt att någon köpt den och sedan ångrat sig. Priset stämmer även med den prisuppgift som jag fick på väskan i fråga.
Ni som säger att det är flera års väntetid för att få en Birkin, syftar ni på en "special order"?
Nix, en av mina kompisar beställde en svart klassisk och den var 1,5 års väntetid på när hon beställde den.
Däremot har de ju alltid ett 1-2 i butiken som skyltning och de är till salu.
Skulle jag köpa den skulle jag köpa ny, MEN om jag skulle köpa begagnad skulle jag gra upp affären i butiken så de kan vidimera att den är ny och att hon inte säljer en fake med ett äkta kvitto och behåer den äta skälv....