Inlägg från: Friday13e |Visa alla inlägg
  • Friday13e

    Tråden för oss som ska göra FET/ET i maj/juni 2009

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-11 19:00:03 följande:


    Hoppas det gick bra idag! Känner igen beskrivningen av de två läkarna, visst är det som du skriver. Ingen indikation för ÄL imorse, så hörhoppningsvis blir det en tur till RPC nästa vecka. Roligt att det bara är några dagar som skiljer!
    Hej..
    Skönt att det inte visat något på stickan ännu. Då är det nog så att du också snart är ruvare igen
    För oss gick det jättebra idag. De behövde bara tina upp en liten "eskimå" så vi har fortfarande 2 st kvar Den vi fick tillbaka var 8-cellig och höll toppkvalitet
    Så nu är det bara att ställa in sig på den lååååånga väntan till TD!!!
  • Friday13e

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-12 20:06:34 följande:


    Skönt!! Och usch för den långa väntan. Ständig pendling mellan att njuta av att vara på G igen, och den ständiga ororon. Sist var jag enormt orolig, och inte hjälper det. Hur många fick ni till frysen? Vad är normalt/vanligast. Vi fick totalt tre (två till frysen), och tinar vår sista lilla eskimå nästa vecka. Hoppas den kommer att trivas i värmen!Snart semester eller? Skönare att slippa press från jobb och kunna ruva i lugn och ro.
    Jag kan bara instämma i att samtidigt som det är skönt att göra ett nytt försök, så är den här ruvningsperioden heeemsk!!!! Sååå lååång och utdragen. Vi fick totalt 5 st topp embryon, så 4 st gick till frysen. Vet faktiskt inte vad som är vanligast. Håller tummarna för att eran lilla klarar upptinigen nästa vecka Vet iaf att det är vanligare att de klarar upptiningen än att de inte gör det, så du ska se att det går bra Tyvärr så har jag/vi väldigt uppdelad semester i år så vi har precis haft 2 veckor, ska ha en i juli och 2 i augusti. Den nu i juli går åt till att flytta. Det ska bli kul, men ser mer fram emot den i augusti då jag hoppas på en resa till varmare breddgrader Själv då?? Får du börja ruvningen med lite ledighet??
  • Friday13e

    Häxan surkart skrev 2009-06-12 21:45:40 följande:


    Grattis till tiopoängaren Friday! Nu håller vi tummarna att den stannar i nio månader!Nu börjar dagen D närma sig... Är skitnervös redan men men blir skönt att ta lugnande innan vi åker in. Måste fråga er som gjort ÄP nyligen, får man dricka juice och sånt innan ÄP?
    Tack!! Var inte nervös, det kommer gå hur bra som helst!!! Om jag inte kommer ihåg fel så skulle jag vara fastande helt och hållet innan ÄP. Så kolla upp det. Vi fick med oss en folder där allt stod när vi var på informationsmötet. Önskar dig stort lycka till!!!!
  • Friday13e

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-15 21:40:40 följande:


    Då har vi också fått tillbaka vårt embryo, det sista. Det hade förändrats från det att det hade frysts ner, tappat en cell och hade bara tre kvar. Så chansen är mindre nu eftersom embryot är av sämre kvalitet. Men de sa att de cellerna som är kvar såg bra ut. Känns lite ledsamt, det är ju sista chansen innan vi påbörjar en ny hormonbehandling. Men man hoppas ju! Och vi måste ju tro på det lilla livet - det kan ju inte kämpa alldeles ensamt. Nu är vi samlade hela familjen.
    Grattis!! Det verkar som att det inte spelar så stor roll att den tappat en cell då de andra såg fina ut. Har läst om flera här på FL som lyckats plussa iaf Håller tummarna... Kram
  • Friday13e

    Häxan surkart skrev 2009-06-17 16:14:41 följande:


    Jag åkte in akut idag med galna magsmärtor. Jag var överstimulerad och hade vätska i buken. Fick inte göra ET idag men fick tid i morgon och hoppas att det värsta lägger sig.
    Aj aj... hoppas det ordnar till sig tills imorgon, det viktigaste är dock att du återhämtar dig och mår bättre!!! Lycka till... Kramen
  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-18 07:08:30 följande:
    Var så nyfiken om de verkligen stämde så ja testade imorse igen. Hann inte få stickan ur strålen förrän den visade plus :)
    Hihi... skön känsla va????? Hoppas sååå att jag följer ditt exempel, är på RD 7 idag... vilken dag tjuvtestade du på???
  • Friday13e

    Stort GRATTIS häxan...ler.. nu håller vi tummarna för dina 6 i värmeskåpet och att det är våran tur att plussa den här gången

    VÄNTAR:

    ÄP:

    ET:

    FET:
    Kutterduvan: FET troligen v 25, datum ej fastställt än. (1:a IVF-omgången, en ET bakom)
    Sushi: 1:a IVF- och nu första FET 2/6 om allt går väl.

    RUVAR:

    Häxan Surkart: IVF 2
    IsaVeraFelicia: IVF nr 1 (FET 2) TD 25/6
    Friday13e: IVF nr 1 ( FET 2 ), TD 29/6

    GRAVIDA
    Pinsipessan: IVF nr 1 (FET 3), TD 10/6 (1 MA, 1MF) BF Feb 10

  • Friday13e

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-21 20:55:34 följande:


    Ont i magen nu, men förhoppningsvis är det för att jag känner efter för mycket. Men det känns jobbigt... Är sugen på att tjuvtesta men vill samtidigt vänta lite till. Har "egen" TD på torsdag men läkaren har sagt 3/7. Läkarens datum bygger på deras schablonpåslag, och "vårt egna" på min naturliga cykel som är väldigt jämn (har gjort FET i naturlig cykel). Hur är det med er som ruvar? Känner ni något? Tjuvtestat?
    Hallå där...
    Jag är idag på RD 11 och känner ingenting utöver det jag kännt tidigare gånger då jag ruvat. Dvs trött, lätt illamående och humöret svänger..ler.. alla dessa symtom verkar typiska för de hormoner jag proppar imig Har ju gjort stimulerat FET.
    Sen drar det till och från i "tjejmagen", men jag tror att det gjort det förut också...
    Jag har TD nästa måndag, får se om jag står ut med att vänta..ler...
    Jag förstår precis din känsla av att det känns jobbigt, det här är en sjukt jobbig tid i den här processen. Men vi får hoppas att vi snart får bra betalt för det vi går igenom Håller tummarna för oss..ler.. Kram
  • Friday13e

    Hej igen...ler..
    Kunde inte hålla mig, tog ett graviditetstest idag på RD11 (Clearblue graviditetstest)
    Efter ca 20 sekunder visades texten: GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Känns så overkligt men jag/vi är så lyckliga... jag har gråtit av och till i 2 timmar nu... Stort Lycka till alla andra som snart har TD

  • Friday13e

    Tack så jätte mycket!!!! Vet att det är tidigt ännu, men man måste ju leva i nuet..är sååååå lycklig!!!
    Håller tummarna för dig katten

  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-22 20:49:32 följande:
    Sveriges mest svullna mage o man e bara i v6+1. Jisses, hur ska de gå!? E de fler där inne?!
    Hur har du räknat ut det??? Räknar man från förra mensens första dag?? Tycker jag får lite olika svar när man räknar på olika sidor...
  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-22 20:58:44 följande:
    De är olika beroende på lång eller korttidsodling odyl. Kan inte hjälpa dig o räkna tyvärr
    Oki... tack ändå
  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-25 20:22:08 följande:
    Idag har vi varit på VUL. Såg ett littet "fladdrande löv" som var ett litet hjärta som slog. Vi är i v6+3 och har fått extra sprutor o hormoner för att hjälpa till så mycket som de går. Hcg värdet var 58000 o i denna veckan ska man ligga på 31000 så de kändes ju också bra. Om vi klarar hela vägen så får vi vårt lilla hjärta på Alla Hjärtans dag den 14 feb. Vi köpte var sin trisslott på väg hem. E så lyckliga o hoppas de varar hela vägen fram. Lycka till nu alla andra! Kram!
    Stort Grattis!!! Vilken underbar känsla att se det lilla hjärtat picka
    Våran klinik sommarstänger from måndag så vi har fått tid för VUL först den 3/8...känns sååå länge, har jag räknat hyfsat rätt så är jag i v 11 då... men ev försöker jag få gå privat om ca 3 veckor... kan nog inte vänta.. vill så gärna få se det lilla hjärtat slå ju
    All lycka framöver... och en stor Kram
  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-26 07:42:25 följande:
    Friday13e: Verkar som om vi kanske går på samma ställe. Var där igår innan dom stängde pga vi har haft MF o MA så därför ville Urban kolla innan semesterstängningen. Vi ska också tillbaks den 3/8 för ny hormondoser o VUL.
    hmm, fast jag har aldrig hört talas om någon Urban? Jag går på reproduktionscentrum på Akademiska i Uppsala, är det där du också går?
    Oki, då håller jag verkligen tummarna för er den här gången. Jag har ju aldrig varit gravid förut, men självklart är man ju lite rädd... ibland är det på gott och ont allt man läser om här på FL. Hur långt gången är du? Är det först närmare v8 man kan se hjärtat eller ?
    Kram
  • Friday13e

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-26 07:08:53 följande:


    Testade imorse, gravid!!!!!! Kan inte riktigt ta det till mig än. Vill skrika av glädje men blev helt trött av all oro som rann av. Idag är sista dan innan semester, otroligt skönt att slippa stressen nu ibörjan. Nu ska vi njuta njuta och njuta. Om det inte går vägen blir det ny utredning om tre missfall i rad. Nu vill jag också se ett hjärta slå!
    STORT GRATTIS!!!!
    Nu kan du verkligen fira... både semester och graviditet
    All lycka till framöver
    Kram
  • Friday13e

    Häxan surkart skrev 2009-06-30 21:54:33 följande:


    NI SMITTADE MIG!!!!! Vilken jäkla gravid-tråd det blev. Så galet! Nästan fem års längtan och nu är delmålet äntligen nått! Första gången jag fick plus på stickan, köpte och tog tre till, alla va plus"!!!!
    Fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stor Grattis, visst är det häftigt att för första gången någonsin få se ett PLUS!!!
    Vilken statistik vi måste ha just nu
Svar på tråden Tråden för oss som ska göra FET/ET i maj/juni 2009