• Iluna

Borde ja uppsöka läkare??

Är lite osäker på hur vi ska göra...min son på tre år har haft ögoninflemation ca 2 veckor de är mycket bättre nu..men så har han blivit rejält förkyld med hosta igen..å när vi var ute idag börja han skrika och verkligen ringa för att han hade ont i örat, ingen feber eller så, men örat var lite rött...ringade och fick en tid ikväll, dom sa att ja skulle ge alevedon som ja nu gort..nu är örat inte rött längre och han säger att de inte gör ont..

Kankse de bara va nått tillfälligt, eller lindrar alvedon så mycket så han kan känna sig helt bra?

• Svar på tråden Borde ja uppsöka läkare??
  • Iluna

ja juste..för ja har själv precis haft streptockoker..å är inte heller helt bra efter 10 dagar med covepenin...

• Iluna

ringde till dom på hos läkaren..och då sa dom att alla barn över tre år ska behandla örong infl hemma enligt socialstyrelsen...om de bröjar rinna ska man kontakta läkare..så då slipper ja åka dit ändå da.

• Iluna

ne de vet jag ju inte..men min andra son har hat många örin infl så vet ju lite va de är..men natten gick bra och även fast man fick det på papper av doktorn så skulle dom inte gjort något så länge de inte gått hål på trummhinnan, enligt de nya riktlinjerna..

Svar på tråden Borde ja uppsöka läkare??