Inlägg från: mge02001 |Visa alla inlägg
  • mge02001

Gruppen för oss som HADE BIM 22-26 Maj.

Emilika: 14/6, andra försöket att få ett litet syskon
    MTG: 17/6 andra försöket, andra barnet.
    Lolion: 23/6 andra försöket, första barnet
    Maendela: 23/6 tredje försöket, andra barnet
    Tildalina: Försöker få ett syskon, väntar på äl efter förlossningen.
    Xandra 15/6 men sambon bortrest så hoppar över en månad
    mge02001 26/6 fjärde försöket med syskon till son född 080901

Fick ju mens sent denna gång och tydligen kan min cykel variera från26 dagar till 34. så jag chansar på att cykel denna månad blir ca 30 dagar=) Har börjat med rosenrot få se om det hjälper. Jösses va många som blev gravida i andra tråden hoppas vi har lika tur i denna=)

• mge02001

Jag blev klar ssk en månad efter att min son föddes. Och har nu så smått börjat jobba, skit läskigt var det att komma ut och jobba. Kan tänka mig att det flyter massa stress hormoner i min kropp. Så jag blir nog inte med barn fören jag lungnat ner mig (jag anntar att vi kan bli gravida igen, tar i trä.) Och de som vet säger att det första året som ssk är jätte jobbigt, men så länge vill inte jag vänta jag ville ju va med på januari tråden ju. Nog för att det är trevligt att vara här också=)

• mge02001

blir mamma 08 skrev 2009-05-28 10:10:35 följande:

Hej tjejerfår hoppa på här, den lilla ärtan stannade inte kvar i magen.. vaknade med missfall idag vill någon vara gullig och skriva in mig på bim-listan 25/6.. inte så bra på att kopiera listor.
    Fy vad ledsen jag blev för din skull. Beklagar. Om det var tvunget att hända så bättre tidigt. Du får försöka på en gång igen har hört att man har lättare att bli gravid efter missfall. Har också råkat ut för ett tidigt missfall mitt var i vecka fem.

MissisA det lätt som att du har rätt stor press på dig från jobbet, låter tungt. Hoppas dock att du hanterar stress bättre än jag=) Klart vi alla ska in i januari tråden såg ju att vi skulle få vip billjett.
  • mge02001
    LePaige skrev 2009-05-28 16:22:00 följande:
    Barn är en gåva, inget man skaffar =) Försöker tänka på det ibland. Men helt ärligt så hjälper det inte alltid då det känns som mest tungt över att man inte har några barn ännu.Våra vänner är också i barn tankar & jag är fullkomligt livrädd att nån ska komma & säga att de är gravida för jag skulle bli så lessen/avis så jag skule vilja stänga in mig själv & aldrig mer gå ut.Tänker dumma saker som att om inte vi får några barn ska inte de heller få det.Usch, jag känner mig såå hemsk :(
    Jag tror att det är ganska vanligt, jag blir också avvis och lite ledsen när folk berättar att det är gravida eftersom jag själv så gärna vill ha ett till barn, men jag blir ju glad för deras skull.
    Känns som att alla runtomkring blir gravida men inte jag, slutade ju i missfall sist, sen dess ingenting...
  • mge02001
    peepey skrev 2009-05-28 16:25:59 följande:
    Hur får ni tankarna på annat??? Ge mig gärna tips! =) Kram på er!
    Hejsan måste nog erkänna att jag inte har tankarna på annat iallafall inte kring bim och äl=)
    Men tiden går ju lite när man hänger här
  • mge02001

Jag har alltid fått höra att mensvärken ska bli lindrig när man fött barn, jag känner mig lurad. Min är inte lindrig. Alltid har man något och klaga på=)

• mge02001

Usch det lät inge vidare alls=(
    Vi får helt enkelt hoppas att mensvärken försvinner efter nästa barn=)

• mge02001

Hejsan sessean 3. Hmm knepigt att mensen inte kommit igång, men jag tycker att jag har läst här inne på fl att det kan bli så efter en abort. Är inte säker dock. Har du prata med gyn? Annars ring och fråga vad som är normalt, hur länge mensen kan hålla sig borta och om det finns någon hjälp att få. Får hoppas att du får äl snart, få se det som att nu vet du ju att du kan bli med barn.

• mge02001

♥♥♥♥♥♥♥
    BIM-lista
    ♥♥♥♥♥♥♥

♥ Emilika BIM 14/6 andra försöket att få ett litet syskon

♥ Xandra BIM 15/6 men sambon bortrest så hoppar över en månad

♥ MTG BIM 17/6 andra försöket, andra barnet

♥ Lilla L BIM 19/6 andra försöket, första barnet

♥ LaPaige BIM ca 20/6

♥ Ullis06 BIM 23/6 Andra försöket, andra barnet

♥ Lolion BIM 23/6 andra försöket, första barnet

♥ Sinisiew BIM 23/6 andra försöket, andra barnet

♥ Maendela BIM 23/6 tredje försöket, andra barnet

♥ blir mamma08 BIM 25/6

♥ Noelia BIM 25-28/6 tredje försöket

♥ mge02001 BIM 26/6 fjärde försöket med syskon till son född 080901, ett mf

♥ missisA BIM 26/6 tredje försöket, andra barnet

♥ Tildalina Försöker få ett syskon, väntar på äl efter förlossningen.

♥Boganville BIM ca 26/6 andra försöket, första barnet

♥ Skruttibangbang79 BIM 27/6. Försökt sen feb-09 efter flera års grav.förbud

♥ L0ved BIM 30/6 Tredje försöket att få syskon till A -08, ett MF

Fixa lite=)

• mge02001

Folsyra, men det kanske

L0ved skrev 2009-05-29 22:02:56 följande:
    Äntligen känns det som att jag har accepterat det lit mer nu. Men idag har jag kommit underfull med att jag tror att detta med var ett MF, jag är inte säker men mycket tyder på det. Så på måndag eller tisdag ska jag ringa min barnmorska och prata lite.Vilke vitamin/andra viktiga ämnen spelar roll när man försöker få barn? Jag är så dålig på att äta och har verkligen ingen kolla på allt sånt. Men nu känner jag att jag måste nog skärpa mig, tror att det delvis kan bero på det.
    Tråkigt att det sluta i missfall=(
    Denna gång kanske du kan rida på hormon vågen efter missfallet och få ännu lättare att bli gravid=)
    Funkade dock inte för mig för min dumma kropp stötte inte ut allt första gången. Det var dock inget farligt utan nästa mens tog hand om det.
    Folsyra ska man äta, men det kanske du redan har koll på. Annars vetekatten jag käkade multivitaminer ett tag bara för att fylla på efter amningen. Men inget pluss än så länge=( Så du får jätte gärna berätta vad bm säger, för jag är också nyfiken
Svar på tråden Gruppen för oss som HADE BIM 22-26 Maj.