• Cheph

Den kinesiska kalender som faktiskt fungerar för folk i min omgivning verkar det som :)

Hej alla!

Jag har länge intresserat mig för den kinesiska kalendern som säger sig kunna tala om vad du får för kön. På det sättet kan man bestämma själv vad man vill ha genom att se till att befruktningen sker den månad du ska få det könet du vill ha.

www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html

Där kan man se själva kalendern - och tänk nu på att kvinnans ålder enligt kinesiskt räknesätt är 1 år äldre än det kvinnan faktiskt är så som vi ser det, om jag inte är helt ute och cyklar. Därför det skiljer sig ibland i vissa tester och därför folk ibland räknar fel!

Så lägg till ETT år på din ålder!

Och kolla sen om det stämmer för dig :) för alla i min omgivning stämmer det. Så det ska bli intressant att se om det stämmer för er också!

• Svar på tråden Den kinesiska kalender som faktiskt fungerar för folk i min omgivning verkar det som :)
  • Emerun

Nej det stämde inte för mig, inte på nåt av mina barn.

• Miffomorsan

Vad praktiskt för dem som vill ha ett bestämt kön och dessutom kan "se till att bli befruktade" en speciell månad.

Stämde f ö inte på mig heller!

• Snooze

Det där har inte stämt för mej med något av våra 5....

• Cheph

Det här är samma kalender med är mer tydlig att det är lunar månad som räknas:

www.chinesefortunecalendar.com/Charts/BabyGender.htm

Jag själv är inte så insatt i det där med lunar men tydligen så är det månad 5 om man befruktas 11 juni t.ex. så då blir det inte månad 6 som "vanligt"

det är viktigt att tänka på också...

Söker information om det här med lunar months..

• Cheph

Men då, jag hoppades på att det skulle stämma för fler! :D

• BubbelBoom

Kollade och det stämde för när min mamma fick sina tre barn och det stämde för min killes mamma på hennes två:D Och enligt den kalendern ska jag få en flika, men jag blev gravid sista januari (Girl) men det är ju så pass nära februari och där står det pojke:) Så få se var de blir:)

• Cheph

Ja men visst vore det roligt om det stämde? :)

Det verkar stämma för så många i min omgivning att jag nästan börjar tro att det kan ligga en gnutta sanning i det, och att de som det inte stämmer för ligger på någon slags gräns mellan de olika lunarmånaderna att det är därför :)

Jag ska studera den mer och jämföra med fler jag känner och återkomma.

Fler får gärna prova :)

• Ellisizza

Nope, det stämmer inte för mig Jag väntar en pojke men borde enligt kalendern få en flicka.

Svar på tråden Den kinesiska kalender som faktiskt fungerar för folk i min omgivning verkar det som :)