Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

Frågor om mat på långflyg

Vill bara önska lycka till.
    Nu hade jag iofs max otur, men min senaste USA-resa var hemsk!
    Dit resan var inställd dvs vi fick åka med annat plan=ingen mat trots spec.beställt. Hemresan=ingen mat pga fel antal veg. beställt. De andra 5 fick, inte jag.
    Då hade jag ändå dubbelkollat eftersom jag var gravid och verkligen måste äta för att inte må illa. Ingen mat ändå. Dessutom förseningar som hette duga, tillslut matkupong på McD, det var allt. Surt.
    De garanterar inte specialmat, det är "önskemålet" som kostar 70 spänn extra/väg. Då hade vi köpt resa med US Airways.
    Tillägger att bagaget var borta en hel vecka utav två också, men det är ovidkommande här

• Barbabok
    Marie J skrev 2009-05-26 17:08:52 följande:
    Men vaddå... ska vi flyga i ca 5 timmar o det enda vi får är lite kex o dyl. ?Jag kommer förmodligen hungra ihjäl!!
    På mina mellanflygningar har jag fått brödbulle med typ 14 skivor skinka emellan (innan jag var veg.), samt kaffe och juice. De var inte så långa heller, typ 1½h.
  • Barbabok
    wero73 skrev 2009-05-26 17:51:09 följande:
    Ok, ja det har varit olika bolag, 3 USA resor, 2001, 2005, 2007
    Äh vad säger jag, 2008 var det ju, jag var ju nygravid
  • Barbabok

Men säger som andra redan gjort, köp nåt under mellanlandningen istället, oftast finns ju restauranger på flygplatsen (om ni hinner dvs), och packa godis/chips i handbagaget

Svar på tråden Frågor om mat på långflyg