Inlägg från: Marie J |Visa alla inlägg
  • Marie J

Frågor om mat på långflyg

Jag, min sambo samt vår 3-årige son ska åka till Las Vegas om 2 veckor. Nu har jag börjat fundera en del på hur man gör med maten på resan.
    Kan man kolla upp vad det blir för mat någonstans eller blir det en "överraskning"
    Jag måste hursom helst beställa specialkost då jag är vegetarian. Min sambo är en kräsmage o äter varken fisk eller kyckling, och ofta blir det väl just kyckling så då måste jag veta om jag ska beställa special till honom oxå?

Hur mycket/ofta får man mat på en långresa?

Får man ha med egna mackor som man kan ta till när hungern kommer?
    Får man ta med festisar till sonen? (eller är det bara 1 dl som gäller som jag läste någonstans?)

Provade o ringa flygbolaget om dessa frågor men dom hade stängt nu.

• Svar på tråden Frågor om mat på långflyg
  • Marie J

Men man får väl betala för drickan?? Min son är inte så förtjust i apelsinjuice och det är väl oftast det som finns? Iofs. går äppeljuice, vatten o mjölk bra
    Men han dricker ganska ofta vilket är bra, så då tänkte jag försöka vara lite förberedd med festis, så då är det alltså OK om vi köper på flygplatsen?

• Marie J

Tack för alla svar!!
    Vi åker med US Airways hela vägen från Arlanda med en mellanlandning i Philadelphia.

Ringde idag o beställde veg. mat.

• Marie J
    evaoregon skrev 2009-05-26 01:06:42 följande:
    Marie J skrev 2009-05-25 21:18:13 följande:
    Då kommer ni att få mat och dryck på planet mellan Arlanda och Philadelphia. På planet mellan Philadelphia och Las Vegas så kan ni nog mest räkna med att få juice och typ kex, salta pinnar eller dylikt.
    Men vaddå... ska vi flyga i ca 5 timmar o det enda vi får är lite kex o dyl. ?
    Jag kommer förmodligen hungra ihjäl!!
  • Marie J

Jag ska absolut ta med lite ätbart samt ev. köpa på mellanlandningen om vi hinner (bra förslag!!)

Lovar att återkomma här när vi kommer hem så berättar jag hur allt gick och om vi fick nån mat

Svar på tråden Frågor om mat på långflyg