Vilken babyvakt är bäst???
Ska köpa en babyvakt, inte nåt för avancerat med typ tv skärm som jag har sett på någon....men vad har ni för nån o vad är bra/dåligt medd den?
Ska köpa en babyvakt, inte nåt för avancerat med typ tv skärm som jag har sett på någon....men vad har ni för nån o vad är bra/dåligt medd den?
ingen som vill tipsa mig...?
Jag har en Padwico 923 och tycker den är jättebra. Båda enheterna drivs med batteri och det följer med 2 st laddare. Man kan ställa in känsligheten på sändardelen och givetvis volymen på mottagardelen. Det finns också vibrator på den (men den kunde vara ngt starkare tycker jag).
Minns ej räckvidden riktigt, men om han ligger inne (eller ute) och sover kan jag gå längst ner i hästarnas sommarhage. Det är nog ett par hundra meter. Längre räckvidd tycker jag inte att man behöver för man måste ju hinna hem innan barnet blir allt för ledset.
Jag prioriterade bort en sån där avancerad med kamera, termometer och att kunna prata tillbaka till barnet. De funktionerna var verkligen inget jag hade behov av.
William är nu snart 2 år och jag har haft babyvakten sen han var ett halvår och använder den i alla fall 1-2 gånger per dag (vilket blir ca 3-5 timmar per dag). Jag har bytt batteri i mottagardelen en gång då den började uppföra sig "lite konstigt". Jag är i alla fall jätte nöjd med mitt köp och jag som har ett stort hus på landet skulle aldrig ha klarat mig utan!
Jag har köpt SuperNova då jag hört att den är väldigt bra.
Visar temperatur där bebisen sover och den vibrerar när bebisen skriker om man har den tex i fickan och inte hör.
www.toffeliten.no/images/1273(17042008).jpg
Hela länken blev inte blå av nån anledning, du får kopiera den och klistra in i adressfältet.