Mimmi P skrev 2009-05-24 18:13:57 följande:
Jag var sjukskriven från v 27 med risk för att föda för tidigt och order om vila. På slutet (från v 37-38 typ) när det fortfarande inte kommit nån bebis började jag försöka röra lite på mig (väldigt försiktigt dock, då jag hade grym foglossning) men jag gick ändå över tiden 10 dagar så det verkar inte funka (testade hur många andra "metoder" som helst).Min bm sa att det är bra att hålla igång men man får absolut inte stressa då det kan stanna av en ev förlossning då kroppen inte vill föda om det är nån fara på gång typ. Hon rekommenderade att man skulle vara aktiv men vila ordentligt mellan varven, att föda barn är jobbigt!Det enda som rent vetenskapligt sett funkar är att ha sex, och då är det sperman som är den viktiga ingrediensen då den innehåller samma ämnen som den gele som man ibland använder sig av vid igångsättning. Men även här gäller det att kroppen måste vara redo och lite igång själv för att det ska funka.
Jag har också varit sjukskriven från ganska tidigt i graviditeterna för hotande förtidsbörd. Så fort jag fick tillåtelse att släppa ut bebisen så har det räckt att städa eller ta en lång skön promenad så har jag sen haft bebisen inom ett dygn.
Min tredje graviditet var jag ute o åkte lite rutchkana o lekte ute med mina 2 andra barn, när jag var i 35+2, trodde inte det var så farligt, men där bedrog jag mig

. Var så himla trött på att vara stilla och hade dåligt samvete för barnens skull, men det var absolut inte meningen att förlossningen skulle gå igång så tidigt. Hade jag vetat det så hade jag inte gått ut den dagen o lekt med barnen.