Kungsbacka?
Hade sjukhuset med mitt första barn, det var det närmaste då och jag var nöjd då. De är säkert lika bra idag med.
Hade sjukhuset med mitt första barn, det var det närmaste då och jag var nöjd då. De är säkert lika bra idag med.
Ni har ju carema nere på stan, vet inte hur de är. Har inte så stor koll på BVC inne i centrum men nog finns det väl ett par ??
Vi/Jag är väldigt nöjda med vårt BVC men det är ju en bit från sjävla C och har ni gång avstånd still Sjukhuset så är et klart att ni ska gå där !
Hur var vattengympan ?
Har hört både pos och neg om Bygdens bygg, finns en bygg firma i Kullavik med väldigt gott rykte och Sten o Stuga sägs var kompetenta. Finns en liten byggfrima i Onsala som heter CSE något där han är andra elelr tredje generationens snickare, ska vara duktig.
Ska ni ha målare också ??
Ska väga mig på tisdag då jag ska ha en date med MVC och ta prover, bltr, glucose och vad det nu är mer man tar. Magen har växt, men jag kan min vanliga kläder än så länge med undantag skjortor och många av min älskade kjolar de går itne helt att knäpp då magen är ivägen. Hade nästan ingen mage alls för 3 veckor sedan men sedan sa det PANG och den kom =D. . Var på en intervju och de såg itne att jag var gravid, men veckan efter (fick uppdraget) då syntes det kan jag säga.
Godmorgn
Här är det damrummet innan ajg åker hemifrån och direkt när jag kommer till jobbet, iofs startar jag alltid dagen med müsli, youghurt, en kopp honungsvatten samt en smoothie. Så det blir lite trångt i u-blåsan =D. Hemresan från jobbet är likadant, damrummet först för det är ju lite köer på vägen, E20s flyter på tills jag ska på E6s och där är det knöligt fram till LIseberg, för att sedan släppa och bli knöligt vid Lindome/Ikea (?) sedan är det hyfsat lugnt
Vattengympa låter skönt =)
Promerar i den mån det går, har lite foglossningar men ite mer än att ajg kan gå till och från dagis samt gå med hundar, men det hör till. Imorgon är det MVC tidigt som attan =). Tur man är morgonpigg =).
Ja sedan när barnet är fött så är det, spyhanddukar, kläder som luktar krök, såriga bröst, spänningar i brösten när bebis inte vaknar när den ska enligt brösten, törsten, den eviga trösten så fort det rinner till i brösten, dessa inlägg i bh..... Kan iofs varmt rekommendera ullinläggen, upplevde att pappersinläggen fastnade många gånger och det var INTE skönt när man skulle "riva av" dem. Bsäta vara att vänta en liten stund och låta lie mjölk mju7ka upp dem.
Ja då har du också dessa härliga bilköer på morgonen eller hinner du lite innan den värsta rusningen, jag landar oftast på jobbet ca 0840-0845. Så det är lite tjock på sina håll, sitter just nu 40 meter in i Partille Kommun så jag ska ju upp på E20 efter E6.
Missmon, hur länge till ska du jobba ?
Skönt att hals och öra var helt ok !! Jag har tagit två visdomständer och jag ska ärligt säga att jag kände inte ett smack, är fortfarande förvånad över att det inte kändes.
Mvc gick bra, tog gripperingen, glucose, blodtryck, järn och socker o allt såg ok visserligen tyckte min bm att jag kunde öka på järnintaget lite så jag får väl göra det =).
Det är en stor lättnad när barnet är ute och man inte behöver kissa varannan timma, kan säga att jag längtar.
Missmoney har de kollat dina B12 värden ???
Sitter o knegar på jobbet, känner att det är jobbigt att sitta, allt tryck på något idiotiskt sätt uppåt... förstår inge alla =P. Fick vab halva dagen igår o idag är maken hemma för jag var tvungen attt jobba hade ett par samtal som bara kunde göras idag tisdag då personerna BARA jobbar tisdagar. Hur dumt som helst !!
Jag går hem till Jul så om 3 månader går jag hem, sog att det är mindre än 100 dagar kvar till Jul så tiden går fort.
Vilket fruktansvärt väder det var i morse. Regnet vart kom det ifrån (jo jag vet det kommer uppe ifrån) och blixten åskan. den åskaknallen smällde så kraftigt att jag ett par hundradels sekunder tordde jag kört på en bil. Det var otäckt.
När ska du gå hem missmon.
Känns det ok att jobba under mammaledigheten, får hoppas att barnet är "snällt". Jag jobbade under förra mammeldigheten och jag tyckte det var svårt att sitta ned och få lugn och ro. För skriker barnet så kan jag inte koppla av =).
Varberg är super fint och otroligt mysigt och lite rogivande för själen.
VAMS - det gillar jag, krya på sig och vila ordentligt
Dagarna går fort hemma när man är mammaledig. Jag var hemma nästan två år, eftersom jag inte ville ha barnet på dagis för tidigt.Tyckte att strax innan 2 årsdagen är perfekt att börja, då har de lite språk och kan göra sig förståda vilket jag tycker är skönt, samt kanske har lite utbyte av dagis. Nu tar jag hem henne när jag går hem till Jul, eller min tanke är att vi kortar ned tidne under dec o jan och börjar på öppna förskolan så att det inte blir pang avbrott.
Jag kände inte att dagarna var tåkiga utan jag hade att göra mesta dels får jag säga, vi var på Öppna Förskolan, nynna, gunga, sjunga, noak's ark och handlade och ja et fanns att göra, samt att middag nästan alltid var klar när alla kom hem från skola och jobb. Fast då har ju jag barn sedan innan =)
Har inte heller lyxen av hjälp från föräldrar. Mina har mycketeget på sin agenda, och barnvakt är ju itne direkt deras grej o makens föräldrar på 12 mil ifrån oss. Men skönt att man har stora barn som gör att man kan få lite andningspauser. Det är min lyx.
Det lät mysigt med överraskninbröllop i stället för fest =). Måste har varit helt underbart och kan tänkta mig att många som tackade nej grämer sig idag att de tackade nej. Man blir nog lite ställd och förvånad =). Håller tummarna för att den lilla stananr två veckor till så att du hinner vila lite till innan kraftprovet =)