• Okara

Vi som blir föräldrar genom äggdonation

Hejsan,
    Efter vårt 10:e misslyckade IVF -försök ger vi upp och går vidare med äggdonation. Har fått tid för den första (och förhoppningsvis sista) behandlingen i Uppsala i början av augusti. Min barndomskompis kommer att vara känd donator åt oss (tydligen lite ovanligt men för oss känns det bäst att ha en känd donator).

Skulle vilja ha kontakt med andra som snart ska genomgå äggdonation så att vi kan följas åt och dela funderingar, känslor, med och motgångar både innan behandlingen, under graviditeten och då vi äntligen får våra efterlängtade barn.

• Svar på tråden Vi som blir föräldrar genom äggdonation
  • AmelieS

Hej,

Vi verkar ha en del gemensamt. Jag går också i Uppsala för äggdonation och är mitt uppe i en behandling just nu (min första). Har inte gjort IVF innan. Min syster är donator, och det är så spännande och lite nervöst. Vi fick remissen till Uppsala i höstas så det har gått ganska fort.

Det låter som en bra idé att följas åt och ha någon att dela funderingar med.

• AmelieS

Beklagar att ni har misslyckats med IVF. Skönt att kunna gå vidare till slut, och prova en annan behandling.

• Okara

Vad kul att du svarat. Hur långt har du kommit med behandlingen?

• Bette

Hej,

Jag är gravid i vecka 12/13 via ÄD i Riga. Det gick för oss på andra försöket. Ha en underbar kväll i solen.

Bette

• AmelieS

Min syster håller på och sprutar och jag tar tabletter, progynon. Planerat ÄP är nästa vecka, vi får se hur det går, hon har inte varit på VUL ännu.

När ni var på Akademiska vad tyckte de om att ni har en känd donator?
    Försökte de övertala er till korsdonation?
    De har inte försökt övertala oss och det är ju skönt. Tycker att vi har fått ett mycket bra bemötande i Uppsala. Jag känner mig så lugn och positiv när jag har pratat med dem.

Grattis till graviditeten, Bette!

• Okara

Vi hade innan besöket i Uppsala hört att de var tveksamma till känd donation så vi hade laddat upp med massor av argument. När vi väl var där räckte det med att vi förklarade att vi trodde känd donation var det bästa för barnet och sen var det ingen mer diskussion om det. Kändes bra att slippa argumentera samtidigt som jag gärna hade hört deras argument mot känd donation.

• AmelieS

Jag ruvar nu på ett embryo sedan igår. De sa att det såg jättefint ut. Det är första gången jag är ruvare. Igår var en jättebra dag. Vi är förväntansfulla båda två. Själv är att jag rädd också, att jag ska tappa ut den eller nåt. Vet att det är dumt men men... Jag känner mig precis som vanligt och samtidigt vet jag att något kanske är annorlunda.

• Hinos

Hej!
    Idag har jag tagit min första injektion. Ska förhoppningsvis bli med barn genom äggdonation i Riga. Premilinär dag är den 20 juli för embryo återföring. Vi går privat för jag är för gammal för landstingen men vänte tiden var å andra sidan 2 veckor!! så det har gått fort.
    Carina

• Vallmo75

Hej!

Vi ska på vårt första besök vid AVA Riga i mitten av juni så precis som ni ligger jag också i startgroparna!

• Bette

Hej,

AVA kliniken i Riga är superbra, vi har varit där. De är skickliga. Jag hade den kvinnliga läkaren vid vårt andra försök och hon är superbra tycker jag. Jag går in i vecka 16 på måndag.

Ha en supertrevlig helg allesammans

Bette

Svar på tråden Vi som blir föräldrar genom äggdonation