• Mam2ma

Byta från drickfärdig välling till "pulver" vällingen !!

Hej!
    Har en son som alltid föredragit den drickfärdiga vällingen (sempers), vill få han att äta "pulver" sorten nu (också sempers).. Men han blir väldigt arg och vill inte alls ha.. Provat de mesta, men nej han hostar och får kväljningar och slår bort flaskan, ibland äter han nån sekund, sen e det som om han kommer på "shit, det här e ju inte den jag brukar äta" och blir arg....

Nån annan som lyckats buta till "ulver" sorten???
    Hur gjorde ni???

Eller nån som har bra tips och knep till att få han att äta "pulver" vällingen????

((Andledningen till att vi vill sluta med den drickfärdiga är att det e BRA mycket dyrare, det går ofta åt typ 3 x 200ml förpackningar per dag, dyrt i längden))

• Svar på tråden Byta från drickfärdig välling till "pulver" vällingen !!
  • Linakinn

Börja med att blanda den drickfärdiga med lite pulvervälling. Börja kanske med 80% drickfärdig välling och kör det ett par gånger. Öka sedan på mängden pulvervälling succesivt och långsamt tills du bara har pulvervälling...

• mamma2kids

men är det inte samma välling?
    dom färdiga är ju verkligen svindyra!

• ElinOlsson

Jag skulle också smyga in pulvervällingen genom att blanda och öka på pulverdelen mer och mer.
    Den färdiga på tetra är mycket lenare, har inte alls den gryniga konsisitens som pulver har.

• Snuan

He,he

Det där känner jag igen. Hade samma problem med dottern. Men jag gjorde Linakinn, började blanda ut det och det fungerade faktiskt.

• Mam2ma

åki, har blandat 50/50, men får väl öka mer på den färdiga då, få se om han gillar det bättre, funderade också på om jag skulle köra med 6mån vällingen istället för 1års vällingen han äter..
    Men ska testa 80/20 istället o kolla om det fastnar...

Joo, man blir bra fattig av att han käkar det, men delvis har man ju sej själv att skylla också för att man började med tetra och inte pulvret direkt.... ((fy på mig))

• sanna11111

test att ge nestlee ist. Min son vägrade sempers. Nestlee smakar lite sötare, utan att vara sockrad förstås! Sen är den inte lika grynig heller...

• Mam2ma
    sanna11111 skrev 2009-05-24 20:28:44 följande:
    test att ge nestlee ist. Min son vägrade sempers. Nestlee smakar lite sötare, utan att vara sockrad förstås! Sen är den inte lika grynig heller...
    åki, då ska jag testa det, kanske det funkar *hoppas*
    tack för tipset
  • Mam2ma
    sanna11111 skrev 2009-05-24 20:28:44 följande:
    Tack för tipset! DET FUNKAR! Nu har sonen ätit vid 3 tillfällen bara "pulver" välling, utan den färdiga inblandad...
    Å han verkar gilla sin välling.. Så hurra för Nestlé och tack igen för tipset, hade antagligen fortfarande kämpat på med sempern eller gett upp för länge sen....
    Nu sparar man pengar också =)
Svar på tråden Byta från drickfärdig välling till "pulver" vällingen !!