• Tipp topp

Gravida dricka kaffe? Hur gör ni?

Vi har nyligen plussat med andra barnet och är superglada. Tankar om vad man får och inte får äta och dricka kommer såklart. En sak är kaffet hur gör ni andra som nyligen plussat, dricker ni kaffe. Hade inte de tankarna under min första gravditet eftersom jag inte drack kaffe då.

• Svar på tråden Gravida dricka kaffe? Hur gör ni?
  • Fantastic 4

Har drukit kaffe under alla min 4 graviditeter, har 4 friska barn!!

Mamma till 4 fantastiska barn!!!
  • Mizz Marlene

Jag drack kaffe men drog ner på kopparna rejält, sedan slutade jag helt när illamåendet kom och sen dess har jag inte druckit kaffe, :)

• ElinOlsson

Jag drack. Är ingen storkonsument, men det är ok att dricka några koppar om dan. I början däremot smakade kaffet ukka, så det var inga problem då

• Dimitra

300 mg koffein är gränsvärdet som Livsmedelsverket satt för gravida. Det motsvarar 3 koppar kaffe eller 6 muggar te.

The Dimitra universe.
  • frecklefart90

Jag dricker kaffe men inte lika mycket då jag inte är lika sugen längre.
    Det är helt okej att dricka upp till tre koppar per dag enligt livsmedelsverkets råd.

• Rydia

4,5 dl kaffe (el 2 liter cola/the) om dagen är vad som rekommenderas. Själv hade jag dock halsbränna i början och tappade totalt lusten till kaffe så det löste sig fint ;)

• trollmamma76

Jag kan inte dricka kaffe längre men där emot cafe late går bättre.

• längtan09

drack mycket kaffe innan, men nu ger det för mkt halsbränna (v. 36+0) så jag dricker max en kopp om dagen, men man kan ju dricka 3 koppar. gör nog inte så mkt om man dricker 4 en dag och 1 dagen efter, det viktigaste är att inte alltid överdosera och inte dricka energidryck.

• snuttan347

Drack flera koppar per dag fram tills för 3 mån sen då jag tycker kaffe smakar skit helt enkelt just nu...Men tar iaf ½ kopp varje morron för att bli pigg

• paloma84

Jag drack kaffe under hela graviditeten.

Svar på tråden Gravida dricka kaffe? Hur gör ni?