Hur få bort mördar sniglar?
Hjälp vår trädgård är invaderad av mördar snigeln, vi plockar o plockar och ändå blir de bara fler. Vad ska jag göra?
Hjälp vår trädgård är invaderad av mördar snigeln, vi plockar o plockar och ändå blir de bara fler. Vad ska jag göra?
Jag ställde ut en glassburk med öl i. Sniglarna drog sej till den och drunknade. Efter två dar var burken täckt upp till kanten med sniglar. Ställ den i skuggan.
miss lyckad skrev 2009-05-25 18:44:19 följande:
Istället för att salta de stackars krakarna så avlivar jag dem lite mer humant. Jag lägger dem i en påse som jag sen fryser in. Då tror de att det är vinter och går i dvala och sen dör de. Även om jag tycker att de är skitäckliga och hatar att de äter upp allt i min trädgård så tycker jag att det är grymt att salta dem.
Myskankor äter upp dem. De är dessutom betydligt trevligare än sniglarna.
Synd att vi inte kan ha ankor här hemma! Tyvärr lämnar de "spår" efter sig efter att ha närt sig på sniglar, och dessa "spår" älskar hundarna att rulla sig i, äta och vara allmänt äckliga med
Lägg ut salt vid trädgårdsgränsen så att det blir ca 1½ meter bred ränna runtom hemmet.
ser kanske lite konstigt ut men det funkar hos oss funkar även mot myror
Man kan hyra ankor ( eller va det änder nä ankor tror ja) som äter sniglarna.. De kan äta massor.
Vet dock inte vart man kan hyra dessa ankor
Plocka, plocka, plocka... Och så plocka lite till.
(Sen lägger du dem i en påse i frysen så dör de.)
tack för alla tips!
Vi har varit borta i 2 dagar och sniglarna har ätit upp hela barnens morotsland
Barnen var jätteledsna. Nu har vi pratat med granarna och ska köpa de där maskarna som ska ta dö på dom så jag hoppas att det fungerar.
Varför pratar ni med granarna? Var björkarna inte hemma?
Ursäkta världens dummaste fråga, men är mördarsniglar de där bruna?
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=498532
Vi hittade ett par paddor under poolen häromdan. Den ene har nu flyttat in i växthuset, o där håller han snigelfritt helt naturligt!! Så har ni paddor på tomten, få dem att känna sig välkomna med till exempel ett litet fågelbad o nånstans att gömma sig, så kan de va till hjälp i snigelbekämpandet!