Planerat kejsarsnitt
jag har gjort ett planerat och ett planerat akut snitt,
första snittet var en underbar upåplevelse och allt gick supersmidigt.
kunde gå upp och duscha redan någon timme efter bedövningen släppt och kl 17 (sonen kom ut 9.23)
gick jag ut till besöksrummet själv
läkningen gick finemang och hade inga problem med såret.
andra snittet hade de lite problem att sätta spinalbedövningen och fick sticka om många gånger. men sen gick själva snittet superbra och mina tvillingar föddes föddes i v 34 så de fick inte vara kvar hos oss utan åkte upp till neo.
sedan fick jag antibiotika i droppet som jag inte tålde så jag kliade mig som en liten gnu inann jag fick bedövningsmedel.
men sen gick det superbra, gick upp och duschade nästan med en gång när jag kommit upp till bb. fick sedan åka in och hälsa på mina tjejer på neo.
dagen efter fick jag djurisk huvudvärk- Spinalhuvudvärk. hålet de gick in med nålen för att bedöva hade inte läkt sig själv utan ledde till en hemsk huvudvärk ochjag blev beordrad sängliggande för att hålet skulle sluta sig själv. men fick genomgå en blood patsch på kvällen. sprutade in blod från armen in i hålet från spinalen. fick ligga en kvart efter och när jag satte mig upp så trolleri så var huvudvärken borta.
spinalhuvudvärken sa de är ovanlig ochberodde antagligen på antalet stick i ryggen eftersom jag inte hade det första gången då det bara stack en gång.
men såret läkte lika fint denna gången och jag hade inga problem att vare sig röra mig eller ta hand om barnen.
behövde tom inte ha värktabletterna efter 3e dagen