• CloudBerry the 1st

Skoluniform? Bra eller dåligt?

Om det skulle införas skoluniform för grundskolan och gymnasiet inom en snar framtid så skulle du tycka att det var..?

För att..?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skoluniform? Bra eller dåligt?
  • annca

DÅLIGT! Uselt. En förbannad idioti!
    Därför att vi ska fan i mig inte ha ännu mer likriktining i skolan! {#lang_emotions_yell}

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Kaxelina

Tycker att det är bra eftersom alla har likadana kläder. Dock så tycker jag att tjejer inte skall behöva kjol utan byxor dom med. Och sen för att dom som är fattigare skall få köpa begangade kläder så borde det vara gratis för alla. Men det blir nog dyrt i längden.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Trill

Bra för att undvika utfrysning av de elever som inte har råd med det senaste, coolate, dyraste...

Ett stressmoment mindre i skolan för alla de som inte tillhör den "populära klicken".

• Pyris

Bra, för att undvika alla dom barn som blir mobbade pga klädsel.

• Fru T
    Trill skrev 2009-05-25 12:00:21 följande:
    Bra för att undvika utfrysning av de elever som inte har råd med det senaste, coolate, dyraste...Ett stressmoment mindre i skolan för alla de som inte tillhör den "populära klicken".
    tänkte skriva det samma så ja citerar bara...

Sen finner ju barn (och vuxna) alltid andra saker att mobba för men det blir iallafall ett moment mindra..
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Gurkan
    Trill skrev 2009-05-25 12:00:21 följande:
    Bra för att undvika utfrysning av de elever som inte har råd med det senaste, coolate, dyraste... Ett stressmoment mindre i skolan för alla de som inte tillhör den "populära klicken".
    just därför är jag för skoluniformen. Ingen ska behöva känna sig utanför pga. kläderna!

Men man ska kunna ha valet byxor eller kjol.
  • MrsXanadu

En mkt bra idee. Har ansett det i många år. Mycket skulle vara bätter om barnen inte behövde tänka på att smälta in klädmässigt utan alla har likadana kläder i skolan.

• Lillsnufflan

Bra för att slippa hetsen med dyra märkeskläder. Men jag vill inte ha flickor i rutiga kjolar och pojkar i kortbyxor. Jag tänker mig mer jeans i ett antal valfria modeller och tröjor i valfri färg.

• Thaleya

Mycket dålig idé för att det tar bort individualiteten i kläderna. Sen så kostar det säkert mer att betala för skoluniform än att betala billigare snygga kläder man kan välja själv. Barn kommer att mobbas och bli mobbade oavsett kläder.

• Tvåbarnsmor

jätte bra tycker jag!
    Ingen skulle behöva bli trakasserad för sina kläder, lära känna och vara öppna mot alla utan att döma pga kläderna, vilket ofta händer.
    Sedan blir man inte vän med alla för det men då dömer man i alla fall inte ut någon.

Svar på tråden Skoluniform? Bra eller dåligt?