Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Binda eller tampong?

Hihi, när jag var tonåring köpte mamma alltid hem bindor i storpack från sjukhuset där hon jobbade. De var så tjocka att jag var tvungen att sänka cykelsadeln.

Jag använder aldrig tampong - hat tvångsföreställningar om att den skall sprätta ut genom naveln på mig om jag böjer mig fram för häftigt. Inte särskilt troligt, men obehjälpligt grundlagt i tonårens bristande anatomikunskaper. Bör kanske tilläggas att jag har total navelfobi..

Jag gillar de nya pyttesmå trosskydden, de som finns i blå askar (jag petar alltid av plasten, så jag vet inte vad de heter). På natten behöver jag sällan binda överhuvudtaget.

• Lady Namárië

Lillen, för mig har de funkat jättebra utom precis de första dagarna. De är bättre än stringtrosskydden, som har en tendens att sno sig och klistra fast sig på obehagliga ställen. Jag har alltid haft jätteliten mens, så de har liksom varit i lagom storlek som trosskydd. Det är först de senaste månaderna, när vi aktivt försökt göra barn, som jag börjat blöda riktigt mycket. Kroppen är en konstig manick..

Svar på tråden Binda eller tampong?