• Byssan

Inget slutbetyg, ledsen mamma

Känner mej så ledsen och nere. Min son riskerar att inte få ett slutbetyg från gymnasiet. Vad gör man?

• Svar på tråden Inget slutbetyg, ledsen mamma
  • MammasälskadeMinna

det hade inte jag heller... man läser upp dom på komvux eller struntar man i det..

• Twilight

Man läser upp dom på Komvux som sagt... Ingen big deal

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • drea

Jag är gymnasielärare... och det är många slappisar i dag. De läser på komvux när de mognat!

• Byssan

Han tycker det varit tufft i skolan, och vill inte ha en studentfest.

• Byssan
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-25 18:53:03 följande:
    det hade inte jag heller... man läser upp dom på komvux eller struntar man i det..
    Måste få fråga dig, hur kändes det att inte få slutbetyg. Min son verkar lite nere och uppgiven.
  • MammasälskadeMinna
    Byssan skrev 2009-05-25 19:12:09 följande:
    Måste få fråga dig, hur kändes det att inte få slutbetyg. Min son verkar lite nere och uppgiven.
    Det kändes inte jättekul måste jag erkänna, men jag var så fruktansvärt skoltrött.. ville inte heller ha studentfest för jag ville bara där ifrån liksom.. men hade det ändå. Tycker det var en jobbig dag, kändes inte som det fanns något att fira.. men men det blev nbättre sen att börja plugga igen efter ett års vila kanske är det det din son me behöver?
  • Byssan

Det kändes inte jättekul måste jag erkänna, men jag var så fruktansvärt skoltrött.. ville inte heller ha studentfest för jag ville bara där ifrån liksom.. men hade det ändå. Tycker det var en jobbig dag, kändes inte som det fanns något att fira.. men men det blev nbättre sen att börja plugga igen efter ett års vila kanske är det det din son me behöver?
    [/citat]
    Han tycker inte heller det är något att fira, men vi ska ha en liten studentfest iallafall. Jag vill ju att det ska vara bra för honom.
    Nu efter gymnasiet ska han jobba lite, sen i januari åker han in i lumpen(som han vill göra).

• Byssan
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-25 19:18:19 följande:
    Han tycker inte heller det är något att fira, men vi ska ha en liten studentfest iallafall. Jag vill ju att det ska vara bra för honom.
    Nu efter gymnasiet ska han jobba lite, sen i januari åker han in i lumpen(som han vill göra).
  • MammasälskadeMinna
    Byssan skrev 2009-05-25 20:09:23 följande:
    Han tycker inte heller det är något att fira, men vi ska ha en liten studentfest iallafall. Jag vill ju att det ska vara bra för honom. Nu efter gymnasiet ska han jobba lite, sen i januari åker han in i lumpen(som han vill göra).
    [/citat]
    Det är bra ju att han ska göra annat så orkar han kanske sen om han vill plugga upp dom då.. Det kommer lösa sig ska du se!
  • Byssan

Tack MammasälskadeMinna, det känns lättare för mig nu. Jag ska sluta deppa.

• eec82

jag fick samlat betygsdokument, å sedan läste jag upp matte B i mitt fall på folkhögskola debästa jag gjort. Såkul annorlunda sätt att lära, man kan gå så mycket annat samtidigt gav mig väldigt mycket. Jag hade en studentfest, men togett år ledigt från studier å jobbade. Sedan bodde jag i skåne på folkhögskola, bästa tiden i mitt liv. :) Förutom sista året som mamma. :)

• Jambosana

Är han skoltrött så är han. Det blir jättebra att han jobbar lite och gör lumpen. antingen hittar en ett jobb han trivs med sen, eller ett jobb han hatar, så han får upp studiemotiavtionen.

Det är INTE kört, bara onödigt...

KomVux eller folkhögskola kanske funkar när han mognat till sig.

• Bevabus

När de mognat!? Va tusan vet du om skälen bakom att de inte har fått slutbetyg? De kanske mår jättdåligt men inte visar det för någon!

drea skrev 2009-05-25 18:58:13 följande:
    Jag är gymnasielärare... och det är många slappisar i dag. De läser på komvux när de mognat!
  • anya
    Bevabus skrev 2009-05-26 06:19:10 följande:
    När de mognat!? Va tusan vet du om skälen bakom att de inte har fått slutbetyg? De kanske mår jättdåligt men inte visar det för någon!
    Om man är SKOLTRÖTT. Det finns massvis med lata ungdomar, som hoppar av skolan hursomhelst. Man 'orkar' inte osv. Jo, därför börjar man på komvux när man har mognat.
  • Hemligalåda

Trist bara att han hamnar i en sämre sökgrupp för högskola om man kompletterar på komvux efter 1 jan 2010.

Svar på tråden Inget slutbetyg, ledsen mamma