• Byssan

Inget slutbetyg, ledsen mamma

Känner mej så ledsen och nere. Min son riskerar att inte få ett slutbetyg från gymnasiet. Vad gör man?

• Svar på tråden Inget slutbetyg, ledsen mamma
  • MammasälskadeMinna

det hade inte jag heller... man läser upp dom på komvux eller struntar man i det..

• Twilight

Man läser upp dom på Komvux som sagt... Ingen big deal

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • drea

Jag är gymnasielärare... och det är många slappisar i dag. De läser på komvux när de mognat!

• Byssan

Han tycker det varit tufft i skolan, och vill inte ha en studentfest.

• Byssan
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-25 18:53:03 följande:
    det hade inte jag heller... man läser upp dom på komvux eller struntar man i det..
    Måste få fråga dig, hur kändes det att inte få slutbetyg. Min son verkar lite nere och uppgiven.
  • MammasälskadeMinna
    Byssan skrev 2009-05-25 19:12:09 följande:
    Måste få fråga dig, hur kändes det att inte få slutbetyg. Min son verkar lite nere och uppgiven.
    Det kändes inte jättekul måste jag erkänna, men jag var så fruktansvärt skoltrött.. ville inte heller ha studentfest för jag ville bara där ifrån liksom.. men hade det ändå. Tycker det var en jobbig dag, kändes inte som det fanns något att fira.. men men det blev nbättre sen att börja plugga igen efter ett års vila kanske är det det din son me behöver?
  • Byssan

Det kändes inte jättekul måste jag erkänna, men jag var så fruktansvärt skoltrött.. ville inte heller ha studentfest för jag ville bara där ifrån liksom.. men hade det ändå. Tycker det var en jobbig dag, kändes inte som det fanns något att fira.. men men det blev nbättre sen att börja plugga igen efter ett års vila kanske är det det din son me behöver?
    [/citat]
    Han tycker inte heller det är något att fira, men vi ska ha en liten studentfest iallafall. Jag vill ju att det ska vara bra för honom.
    Nu efter gymnasiet ska han jobba lite, sen i januari åker han in i lumpen(som han vill göra).