PCO på väg bort, eller lyckokast?
Ärande fellow-PCO:are!
Har sedan mensstart alltid haft extremt oregelbunden mens, något som senare visat sig ha berott på PCO. För en månad sedan slutade jag med p-piller i hopp om att så småningom lyckas odla en bebis i magen (är 32, så det är änna dags). Har under sista året tagit hand om mig och gått ner mycket i vikt (nästan 40 kg), äter jättebra och tränar regelbundet så fysiskt mår jag jättebra.
För ett par dagar sedan började brösten ömma... Hyn ballade ur. Kände mig svullen. Insåg att kroppen antingen är gravid eller förbereder sig för mens. "Enligt friska människors menscykel så borde det vara dags för blod i trosan, men vi PCO:are har ju en egen karta" tänkte jag. Så det kunde ju inte vara pga mensen kroppen beter sig märlkigt. Kissade på två gravtest men de visade några bebisspår. Fattade ingenting.
Men idag kom den! Rött på pappret! HURRA! Jag funkar som man ska! Mensen kom efter en månad! Jag är är normal! Eller? Jag vågar kanske inte bli FÖR glad, för tänk om det tar ett år innan näst gång nu? Tänk om det bara var tur/slump?
Någon där ute som varit med om något liknande? Gått från PCO till frisk? Vill gärna höra era tankar!