Sluta snusa så blir du gravid(?)
Nu har jag & min sambo försökt få barn i över 3år. Vi har varit på otaliga kontroller & ätit tabletter. Jag har gjort allt som min gyn velat att jag skulle göra. På kontrollerna finns det inga fel, varken på mig eller min sambo. Jag har kämpat som en gris för att gå ner i vikt och har nu rasat 20kilo i hopp om att det var där felet satt. Väger nu 55kilo på mina 168cm. Gyn vill helst att jag går ner ännu mera men själv tycker jag att det räcker. Jag är så smal jag bara kan.. det går inge mera. Men inge barn heller
har gjort spolning och där var allt ok...
Nu på vårt sista möte säger min gyn att han nu tror att det är snusen det sitter i. Att jag måste sluta. Att det inte finns något annat hinder förutom den. (vilket han även sa om vikten) Men vad jag vet finns det inga bevis på att snus kan göra det svårare att bli gravid?
Jag KAN verkligen inte sluta snusa, iaf inte nu sen jag gick ner i vikt och min snus är min "mat". Slutar jag snusa går jag upp i vikt igen.. tro mig, jag har provat.. flera ggr!
Men gyn säger att jag måste sluta snusa och att han inte kommer göra något mer så länge jag fortsätter snusa. Jag blir så arg & min sambo är arg på mig för att jag snusar. att det är mitt fel att vi inte blir på tjocken. Jag vill ha bevis på att det kan vara orsaken.
För antingen går jag upp i vikt & är snusfri eller så är jag smal och snusar. Vad är bäst? I barnsyfte alltså, vet såklart att snusen inte är bra för kroppen. Så dum är jag inte :)
Jag blir så ledsen, jag har försökt sluta varje år men jag kan inte fokusera på annat än snusen. Höll upp i 3månader för 2år sedan och det enda jag tänkte på i 3mån var snus! Jag vill så gärna men jag tvivlar på att jag kommer bli gravid om jag slutar. Allt känns så hopplöst!