• 02Smulan

Har du bra täckning på din 3-mobil?

Jag funderar på att köpa en ny telefon och tycker det verkar hyfsat bra detta att man "ringer för hela månadsbeloppet" som det är hos 3, och man då får telefonen "på köpet".
    Men jag är fundersam på deras täckning, bor i Norrland.

Någon med erfarenhet rent allmänt?
    Jag har Halebop nu.

• Svar på tråden Har du bra täckning på din 3-mobil?
  • Teskedsmamman

Det beror ju helt på var i norrland du bor, bor du närmare någon av de större städerna så brukar täckningen vara bra.

Hemma har vi halvkass täckning och jag bor ändå 15 km utanför Halmstad, men det beror på att vi bor precis i utkanten av sändningsområdet. Går vi ut på gatan däremot (10 m från huset) så har vi total täckning

Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • 02Smulan
    Teskedsmamman skrev 2009-05-26 15:30:29 följande:
    Det beror ju helt på var i norrland du bor, bor du närmare någon av de större städerna så brukar täckningen vara bra. Hemma har vi halvkass täckning och jag bor ändå 15 km utanför Halmstad, men det beror på att vi bor precis i utkanten av sändningsområdet. Går vi ut på gatan däremot (10 m från huset) så har vi total täckning
    Jo det är ju det som gör mig tveksam, känns tryggt med telias nät ändå. Då har man ju i princip alltid täckning.
  • Mumfy  1

Kan du inte kolla på 3:s hemsida - har för mig att det går att kolla

Vi bor 2.5 mil fr Visby & på vissa ställen blir det "endast nödsamtal" & rätt vad det är så är det full täckning

www.tre.se/templates/FullSizePageEmma.aspx

hittade sidan

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Morbid Mistress

Jag har bara gott att säga om täckningen för 3. Är i norrland och Jämtlandsfjllen lite då och då och det har aldrig varit problem. Det är på vissa platserjag tappar mottagningen, men det är mitt ute i skogen.

• 02Smulan

Morbid Mistress skrev 2009-05-26 16:42:03 följande:

Jag har bara gott att säga om täckningen för 3. Är i norrland och Jämtlandsfjllen lite då och då och det har aldrig varit problem. Det är på vissa platserjag tappar mottagningen, men det är mitt ute i skogen.
    Ahaa låter bra det!
  • nexie

Har också bra täckning med 3, bor inte i Norrland då men det är det enda mobilabonnemang som har täckning där jag bor...... telia funkar inte alls.

• 02Smulan
    nexie skrev 2009-05-26 18:18:54 följande:
    Har också bra täckning med 3, bor inte i Norrland då men det är det enda mobilabonnemang som har täckning där jag bor...... telia funkar inte alls.
    Ah ja där ser man va olika det kan vara!
  • Jimps

Jag funderar oxå på 3. Har hittat en telefon jag vill ha och de har ju väldigt bra erbjudanden men jag har hört så mycket negativt om deras täckning så jag vet inte om det är värt att testa. Finns ju ingen vits att ha en mobil man inte kan ringa ifrån.

Svar på tråden Har du bra täckning på din 3-mobil?