• nimble

Hur pass farliga är eg Bandidos?

Undrar bara lite smått...

Jag och min kille tog en liten avstickare i söndags upp till Cheyenne i Wyoming, tog in på motell och gick till en nära bar. Satt där och drack då 3 jättestora bikers kommer in, alltså, feta! Jag såg inte först att det var Bandidos, men när de vände på sig så stod det ju på deras skinnvästar.
    Alla i baren reagerade och min kille sa att håll käft nu för faaaan, säg inget, titta inte ens!
    Sen kom ytterligare en biker in, med en lapp framtill där det stod "President" och även Los Lobos (tror jag?) och så Bandidos.

En kille hade gått fram för att prata med dom, och det blev nästan bråk, bartendern sa att inget bråk i min bar!

Hur farliga är dom alltså, är dom helt crazy eller?

De stannade i ca en timme, som tur var så var jag inte full. Jag kan bli tämligen lustig på fyllan och kläcka ur mig både det ena och det andra...undrar vad som hade hänt i fall jag hade börjat prata med dom.

På morgonen så upptäckte vi att de stannade i samma motell som oss.

• Svar på tråden Hur pass farliga är eg Bandidos?
  • Hemligalåda

Svårt att veta eftersom det rör sig om USA.
    Väldigt stor skillnad mellan länder.

• turboalex

Dom ska inte vara särskilt farliga, om du inte har gjort dom något. Typ muckat med nån eller gått och hotat med deras namn eller så. Annars är dom väl som dom flesta andra skulle jag tro, vissa mer eller mindre "crazy" som du säger än andra.

• Bevabus

Alltså, det där är så otroligt individuellt. Vissa i såna gäng är helt laglydiga, medan andra är stökiga. Eller så är vissa som en här i närheten där jag bor! Att de bara slår tillbaka om någon slår.
    Min lillsyrra och hennes pojkvän blev förföljda och trakasserade av ett gäng killar här i flera månader. De slog även pojkvänns lillbrorsa.
    En dag när de blev förföljda så sprang min syster och pojkvännen och ringde på hos en kompis som bodde i närheten. Förföljarna gav sig av direkt när de såg att de hade kommit inomhus. Men i huset så träffade syrran en man som var vän med kompisens föräldrar, han tillhörde Hells Angels! Han sa att "Om ni någonsin blir förföljda igen, och är i närheten av mitt hem, tveka inte att springa hem till mig direkt. Ring inte ens på utan bara ryck upp dörren och säg vad som händer så får ni söka skydd där. De där killarna ska inte få störa er igen."
    Han skulle aldrig klå upp förföljarna utan bara ryta åt dom att dra åt helvete.
    Så alla behöver inte mucka bråk vad som än händer
    Det var jättehyggligt av honom att erbjuda min lillsyrra och pojkvännen skydd, han känner dem inte. Men så har jag ju hört att såna där gäng inte har någon respekt för folk som misshandlar barn och kvinnor på något sätt.

• vackrastarflow

Jag bor i ett område där Bandidos har en möteslokal. Har aldrig bott så lugnt och skönt förut

Jag är inte rädd eller orolig när jag möter på en medlem, de har aldrig agerat hotfullt mot mig eller någon jag känner.

• TantBus

Beror helt på situation och vilka dom är som person.
    En del klarar att man kläcker dumheter, en del gör det inte.
    Skillnaden kan vara att när man kläcker dumheter till en "vanlig" person på krogen och till en gängmedlem med dålig dag kan vara att gängmedlem kanske inte nöjer sig med att klappa till en.
    Personligen har jag träffat extremt trevliga HA människor. goa som nallebjörnar, men jag skulle inte mucka gräl med dom.
    Lika lite om jag skulle göra det med Bandidos, X-team, Red Devils eller så.

• Aprilia75

Boktips! "Svensk Maffia"

• LoveSharPei

Det beror helt på. Bandidosmedlemmarna är varken bättre eller sämre än dig och mig. Dom är oftast helt vanliga människor, vissa med mer eller mindre skit i ryggsäcken, om man säger så. Så länge du är trevlig och inte gör dom något är dom lika trevlig mot dig.

Jag har vuxit upp i denna mc värld, både bland medlemmar från bandidos och hells angels. Visst finns det riktiga idioter där med precis som på andra ställen, men dom är vanliga människor. Glöm inte det...

Svar på tråden Hur pass farliga är eg Bandidos?