• lottie88

nån som vill trösta med att 3e gången gilt???

Har fått 2 missfall på rad nu, inga barn sen tidigare.. men känns ju nästan som man inte vågar bli gravid för de ska hända en tredje gång.. snälla skriv ni som lyckats, vill veta att de är många...!

• Svar på tråden nån som vill trösta med att 3e gången gilt???
  • Mejasmorsa

Jag trodde aldrig att jag skulle få bli mamma då vi hade två missfall och var skit skraj för att bli gravid igen men tredje gången så lyckades vi och nu har vi äntligen vår lilla Meja som bli tre månader nästa vecka!
    Så även om allt känns tungt och som ett rent helvete så kommer du att få din guldklimp till slut!
    Önskar dig massa lycka till

• BettanB

Rent statistiskt är det högst osannolikt att det skall hända en tredje gång; det är oerhört ovanligt att få tre eller fler missfall. Ett mf är däremot oerhört vanligt och två är heller inte särskilt sällsynt. Hoppas det hjälper.

Nosce Te Ipsum
  • lottie88

låter bättre... men man har ju ändå hört om så många som fått 3 missfall och många fler.. men, ja får tänka positivt..

• BettanB
    lottie88 skrev 2009-05-27 05:48:09 följande:
    låter bättre... men man har ju ändå hört om så många som fått 3 missfall och många fler.. men, ja får tänka positivt..
    Enligt de siffror jag sett så är det runt 1% som får tre eller fler missfall. Vi syns kanske bara väldigt väl av någon anledning?
    Nosce Te Ipsum
  • lottie88

Det känns väldigt skönt att höra att de inte är mer i % som får tredje missfall.. Så ja, de känns som vi kan försöka nu igen så får vi hoppas på de bästa...

Vet inte heller om de är mer i % om man har diabetes.. Vilket jag har tyvärr:/

• BettanB
    lottie88 skrev 2009-05-27 10:42:06 följande:
    Det känns väldigt skönt att höra att de inte är mer i % som får tredje missfall.. Så ja, de känns som vi kan försöka nu igen så får vi hoppas på de bästa... Vet inte heller om de är mer i % om man har diabetes.. Vilket jag har tyvärr:/
    Är ingen expert på just diabetes, men immunologiska sjukdomar överlag KAN öka risken för missfall. Tänker att det är viktigt att ha ordentlig koll på diabetesen och hålla sockret i schack. Vet inte om kortison kan hjälpa (används ofa vid andra typer av immunologiska sjukdomar och upprepade missfall).

Beer har skrivit en väldigt bra bok om upprepade missfall och immunologiska förklaringsmodeller och det finns flera trådar här på fl om upprepade missfall där det fins stor samlad kunskap.

Boken:
    www.bokus.com/b/0978507800.html
    Nosce Te Ipsum
  • lottie88
    BettanB skrev 2009-05-27 18:04:49 följande:
    Är ingen expert på just diabetes, men immunologiska sjukdomar överlag KAN öka risken för missfall. Tänker att det är viktigt att ha ordentlig koll på diabetesen och hålla sockret i schack. Vet inte om kortison kan hjälpa (används ofa vid andra typer av immunologiska sjukdomar och upprepade missfall). Beer har skrivit en väldigt bra bok om upprepade missfall och immunologiska förklaringsmodeller och det finns flera trådar här på fl om upprepade missfall där det fins stor samlad kunskap. Boken: www.bokus.com/b/0978507800.html
    Okej.. engelsk bok va?? är inte så duktig på engelska att ja orka med de... Har alltid haft svårt för engelska:/ du vet ingen svensk??
Svar på tråden nån som vill trösta med att 3e gången gilt???