Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15

Hej hopp på kvällskvisten!

• Grannen

Alla är nog bara nöjda och glada att tråden lever vidare. Tack Grådis.

• Grannen

För mig så går kortsionfluffet bort ganska fint när jag ligger på 5 mg, på 10 börjar jag minska i omfång, antar att det är vätskan som börjar avta då. Iofs så har jag en relativt stäng diet även när jag vill vräka i mig iom min diabetes. Portionerna blir större men så mkt gottit kan jag ju inte vräka i mig. Fast det är lustigt att se hur mkt midjemåttet ökar av kortisonätandet...eller olustigt kanske är mer rätt ord!
    Muskelvärk, vet inte om det var det jag hade men jag hade ont i hela kroppen när jag var yngre, ont när ngn tog i mig.

Sitter här och funderar på om jag ska våga åka hem till mamma en sväng, det tar ca 40 minuter dit och jag är livrädd för att bajsa ner mig på vägen dit... har varit akutspring igår och idag men nu har det varit lungt imagen sedan i morses. Hatar att leva med den här begränsningen och iofs är det bra, stomi blir lite mer lockande då. Har ännu inte hört ngt om tid till GBG där jag ska få info om kontinent illostomi.

Kram Snorksork.

• Grannen

Näktergal: haha, analplugg! Låter som ngt som man köper i butiker på andra Långgatan! Nej men seriöst, hur fungerar det? Fy vad segt att skita ned sig, det har jag sluppit men flera gånger så har det varit på håret.

Jenny F: Bor du inte längre på facebook? Saknar dig! Läser iaf hur det går för dig och du vet att jag hålle tummarna!

Jost: Hoppas det stabiliserar sig snart! Hur låter det i påsen? Hör man fisar eller är det mer som ett bubbel? Eller vad är det som låter?
    Jobbigt att det läcker, måste göra ont när det fräter.

Vickan: Hur känner hon själv, vill hon fortsätta med fotbollen? Som andra sagt kan det blir som att sjukdomen vinner.

Nalla: Nervös? Hur känns det att opereras igen? Jag känner att det är alltför nära min förra op att bli så öppnad igen, segt att inte få lyfta osv. Hur löser ni det med barnen?

BC: Hej! Kul att se dig igen! Kramar om!

Jag har fått tid till Östra nu, den 5/6 ska vi dit för info om kontinent illostomi. Hur bra som helst att jag fick tid så snabbt!

Kram på er alla och trevlig helg!

• Grannen
    Nallatalla skrev 2009-05-27 15:10:05 följande:
    Bcsvensk, du verkar ha fullt upp. Trist att ryggen ska vara så pass dålig.Japp,nu blir det op av och det nu på måndag! Jag är faktiskt ganska orolig inför det.snorksork,visst lever man ett begränsat liv med toaspring? Jag orkade inte alls tillslut och den sista tiden innan op vågade jag inte ens gå utanför dörren.Den stomin du pratar om,är det en sk kocks?Om jag inte minns fel har man ingen påse på magen utan en behållare inne i kroppen som töms?jennyF,ja jag ska görsöka komma på alla frågor jag bara kan inför besöket imorgon. Jag kommer säkert glömma en del iallafall ,-)Kram på er alla / Nalla
    Ja, det kallas det med. Man bygger en reservoar av slutet på tunntarmen och så tömmer man den med en kateter.
  • Grannen

Nalla: Skönt med ett sådant nätverk. Tyckte det var skitjobbigt att inte få lyfta Kajsa på så lång tid efter min op. Väntade faktiskt nästan ett helt år innan jag gjorde de tyngsta lyften och speciellt sådana där man lyfter tex en tung grej från en hylla långt upp, ska vara de värsta lyften.
    Jag har inte fått ett definitivt besked på att jag ska opereras, dvs ingen har sagt att "nu Malin så blir det operation" men läkaren har sagt att hon vill att jag ska opereras innan sommaren...det kanske är samma sak? Sticker nog lite huvudet i sanden fortfarande.
    Väntar på en läkartid med min läkare här hemma så att ett beslut tas face to face. Vet ju helle inte vilken sort det blir, väntetiderna ska tydligen vara långa på den sorten med reservoar och gör de en vanlig stomi så vet jag inte om jag orkar bli öppnad snart igen, om stomin fungerar kan man ju vänta ett gäng år. Du har ju haft din stomi ett bra tag!

• Grannen
    Maddisen80 skrev 2009-05-30 11:54:33 följande:
    hejsan nu börja jag få ont i magen igen ,+ igår nu kommer skitsnack ;9 när jag hade avföring var de grått mest ,men även lite ljust är de normalt ?
    Det kan bli så om man har snabb tarmpassage.
  • Grannen

Om det man äter går fort genom tarmen, dvs att man inte har det så länge i kroppen så kan det bli så.

• Grannen

Här var det lugnt! Hoppas att det innebär att alla har haft en lika underbar helg som jag!

Kram på er och ha det gott!

• Grannen

Bruden1:
    Buksmärta, fyllnadskänsla i magen, diarré, frossa, kraftlöshet och yrsel får jag varje gång. En gång kräktes jag efter andra dosen och slutade itne med det förran efter koloskopin då jag fick ett stolpiller som stoppade det. Gången efter det fick jag piller som jag skulle ta för att inte kräkas.

Jag hade ABSOLUT INTE laxerat med barn hemma, inte en chans att jag hade orkat det. Brukar slumra när jag inte är på dass. Har du ingen som kan vara hemma med dig och barnen?

Tycker som du att koloskopin är ingenting, när väl laxeringen är gjord är allt avklarat för mig!

Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 15