Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

Kattsand

Everclean absolut.
    Lever lite på budget för tillfället och då fungerar Eldorados kattsand bättre än man kan tro.

• vackrastarflow
    WaitingInVain skrev 2009-05-26 22:18:36 följande:
    Håller med. Vi har två katter, varav den enda kissar väldigt mycket och det är bara de riktigt klumpbildande som funkar för oss. Pussi är ett bra budgetmärke, klart prisvärt. Everclean är dyrt och luktar mindre - tycker inte riktigt det är värt det, dock... så vi kör vidare med Pussi Vi har även haft Peewee - lysande och mer miljövänlig lösning. Nackdelen var dock att katterna inte gillade att krafsa i sågspånet, så de slutade gräva ner bajset.... så nu är vi tillbaka på Pussi-sanden igen... ;-P
    jag har testat många märken, Pussi är lätt den som luktat allra värst. redan efter ett par dagar stank det i hela lägenheten. eldorado luktar inte alls lika mycket, men Everclean är ju bäst, det luktar inte alls :)
  • vackrastarflow
    Havanna82 skrev 2009-05-27 16:00:40 följande:
    Jag verkar vara den enda som anser att EC är grymt överskattat :/ Jag använde det ett tag, men sedan tycker jag den bara luktar damparfym och därmed även katten- Just nu använder jag Oliver Petfoods egna kattsand som kostar 4 gånger så lite som EC och är minst lika bra!
    Jag funderar på att prova den eftersom katten äter Olivers torrfoder. Ska nog köpa med den nästa gång.
  • vackrastarflow

Nu har jag beställt Olivers kattsand, ska bli spännande att prova!

• vackrastarflow
    Bedhead skrev 2009-05-28 19:27:13 följande:
    Vi beställer från www.husse.se. Hemburen och suverän!
    Det blir Olivers också, och det gratis tom!
  • vackrastarflow

Jag har nu med stor nöjdhet från både min och kattens sida provat Olivers kattsand. Och så ovärderligt att få det levererat till dörren när man bor på tredje våningen utan hiss (och utan bil).

• vackrastarflow
    Samsmamma skrev 2009-06-14 21:06:53 följande:
    vad tycker du vi ska göra då? Låta dem springa ut och göra sina behov i sandlådorna? Eller gå promenader med dem som med hundar? Jag tänker inte säga emot dig att det är en miljöbov, men så länge det inte finns ett bra alternativ så står man där man står. Och ja, jag har provat pellets men det funkar inte när man har tre katter. Dessutom får man städa som en jävla galning.
    det är jättetrevligt att gå ut med dem "som hundar". imorgon ska jag ta ut lillan i skogen om det är fint väder, så att hon får klättra i träd.

fast hon hade aldrig kissat utomhus i koppel, det kan jag lova... vi lever med sand här, men kanske en dag så ska vi prova tex toalätt. har en flexibel tjej utan många krav.
Svar på tråden Kattsand