Någon som pimpat IKEAs Antilop matstol?
Vi funderar på att köpa en Antilop matstol från IKEA, men de är ju inte snygga för fem öre...
Någon som gjort något för att göra den snyggare, och som har några tips?
Vi funderar på att köpa en Antilop matstol från IKEA, men de är ju inte snygga för fem öre...
Någon som gjort något för att göra den snyggare, och som har några tips?
Jag har köpt en dyna från Polkadot design. Blev betydligt snyggare. Den kostar ca 400 kr.
var lite snabb att posta. Ville bara säga att jag tycker att det är en fruktansvärt ful stol men min man ville ha den för att den var billig och hade fått bäst i test i Råd och Rön får några år sen....
Därför blev dynan en kompromiss och nu kan jag lättare stå ut med stoljäkeln i köket :)
Juliessk - Samma här... Den ÄR ful, men om den nu är den bästa den första tiden de sitter i stol så får jag väl stå ut med det. :D
Fast jag har letat efter det där testet i Råd &Rön på webbplatsen (är prenumerant), men har inte hittat det. Har du mjligtvis en länk?
Tänker också beställa en Polkadotdyna. Funderar på om man kan spraymåla benen i någon annan färg dessutom?
målade nallepuh på men det varade inte så länge förrän dottern kraffsade bort färgen....men en annan färg hade kanske funkat...
Det enda jag hittade var den här www.radron.se/upload/1229/041203_10_barnstolar_tab.pdf
Det står ingen utförlig test men jag minns att den var väldigt tippsäker.
Ang dynan så är den också bra för att den är vaxad vilket gör att små barn sitter stadigt eftersom de inte glider. De är lätta att torka av men kan tvättas i maskin också.
Tror det kan vara svårt att måla benen och få det snyggt. Sen är ju vitsen med stolen att benen lätt kan tas av och då kommer nog färgen att skavas av.
Tack för tipsen!
Hittade dock en Brio Sit på lite rea idag, så nu har vi sen sådan istället. :)
Haha, det var ju en sån jag stred för......