• Törnrosa3

Vad gör ni föräldralediga om dagarna

Jag är hemma med min dotter på snart 11 månader och gör ingenting. Visst det kan vara skönt ibland. Men när man inte umgås med någon så är det himla tråkigt. Flickan har ju sina sovtider och storasystrarna är på dagis 5 timmar om dagen.
    Det jag fördriver tiden med är förrutom städningen som tar typ 5 min är att glo på tv. Inte heller så kul. Öppna förskolan är inget för mig. Redan testat. Blir en och annan promenad emellanåt. 

Vad gör ni om dagarna??

• Svar på tråden Vad gör ni föräldralediga om dagarna
  • Sparv och Smula

Ibland känns dagarna långa...
    Jag haren pojke på 2 år och en flicka på 9 mån, det kan vara svårt att hitta på saker hela tiden, men ett tips är att gå till en öppenförskola, brukar själv gå ett pargånger i veckan.
    Sen brukarjag gå ut till lekparken och "leka" det går inte att vara inne en hel dag barnen skulle riva allt därhemma, de har så otroligt mycket energi!

• solstjärna

Jag är hemma med tvillingar på 9 månader. Om jag känner tristess, blir jag glad av att baka. Annars så träffar jag andra mammor med små barn en till två gånger i veckan. En av dagarna hälsar jag på mina föräldrar. Vi har fem barn så tvätt och städ tar ju tid. Men att sitta framför tv:n är väl synd då du har en liten prinsessa att gosa med! Ta med lite fika och gå härliga promenader så går tiden...

• Gemelas

Här är det då ingen brist på sysselsättning... Har tre barn hemma och det är fullt upp med tvätt, matlagning, disk och de två stora (2,5år) hjälper till med det. Vi är ute och leker på förmiddagen och eftermiddagen.

Om man har tråkigt kan man ju alltid ta bussen/bilen till en bondgård eller djurpark eller gå till skogen eller lekplatsen.
    Min 10-mån son älskar att sitta i gräset eller gruset och pilla med grejer medans syrrorna springer runt och leker.

Det jag skulle gjort om mer tid fanns är att åka till badhuset, gå på muséer eller andra aktiviteter som barnen tycker är kul.

Om du vill träffa andra så kan du ju alltid bjuda in några föräldralediga med barn till något "home-party", det finns ju både typ kläder, Tupperware eller tex sminkförsäljning.

En sak till som jag själv skulle behöva just nu är att passa på att göra en ansiktsmask, inpackning i håret, noppa/färga ögonbrynen, vaxa benen (snart badsäsong). Kan man ju alltid passa på att göra medans barnen sover...

Svar på tråden Vad gör ni föräldralediga om dagarna