• Spark

Hej Tjejer*2

Fortsätter då vår tråd för oss juni mammor...förtid och övertid oxå....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-06 19:52:36:
    Maj
    13 maj: nessie72 (BF 19/6) - son - Rickard - 2615g - 44cm - Stockholm
    23 maj: lilaki (BF 5/6) - son - lille V - 3590g - 52 cm - Stockholm
    23 maj: vonkis (BF 19/6)-son-Tim- 2055g- 43cm- stockholm
    25 maj: lill linda 82 (BF 13/6) - son - Steven - 2855g - 47cm - Östersund
    29 maj: Limpis (BF 14/6) - son - Elis - 3195g - 50 cm - Stockholm
    31 maj: Molle76 (bf 12/6) - dotter - Alice - 3235g - 48 cm - Växjö

Juni

1 juni: meh (BF 20/6) - son - Erik - 3135g - 50cm - Östersund
    1 juni: ursul (BF 30/5, UBF 14/6) -son-Knut-3055g- 52cm -Södertälje
    6 juni: A lie (BF 11/6) - son - Widar - 3685g - 51cm - Eskilstuna
    9 juni: Kardemumman (BF 21/6) - son - Felix - 2970g - 48 cm - Stockholm
    10 juni: Liten (BF 23/6) - dotter- Yumi - 2960g - 49,5cm - Eskilstuna
    16 juni: Nova76 (BF 15/6) - son - Malte - 3610g - 50cm - Malmö
    16 juni:Steph (BF 16/6) - dotter - Engla - 3465g - 48cm - Helsingborg
    18 juni: MossaQ (BF 6/6) - dotter - Ellinor - 4130g - 51cm - Stockholm
    19 juni: Lena A (BF 16/6) - dotter - Amelie - 4170g - 53cm - Stockholm
    20 juni: Missisola (BF 14/6) - dotter - Ebba - 3655g - 50 cm - Stockholm
    20 juni: S72 (bf 3/6) - dotter - Tuva - 3840g - 51cm - Stockholm
    21 juni: ucka (bf14/6) -dotter - Alíce - 4030g - 52cm - Eskilstuna
    22 Juni: Spark (BF 19/6) - dotter -Emilia - 3620g - 52 cm - Skurup
    22 juni: Pyret82 (BF 10/6) -dotter -Mindra -3150g- 49cm- Stockholmo
    23 juni: koje (BF 15/6) - en son- Gabriel- 3070g -51 cm- Skånes Fagerhult
    24 juni: ElinN (BF 24/6!!!) - en dotter - Elicia - 4120g - 51.5 cm - Stockholm
    25 juni: Ickelpicka (BF 7/6) - en dotter - Siri - 3665g - 51 cm - Eksjö
    30juni: Saharsa (BF 29/6) - en dotter - Tuva - 3855g - 51 cm - Umeå

Juli
    4 juli: ior74 (BF 25/6) - en son - 2715g - 50 cm - Stockholm
    7 juli: triump (BF 25/6) - son - Viktor - 4050g - 51 cm - Stockholm

• Svar på tråden Hej Tjejer*2
  • lilaki

lillinda: Jag försöker laga mat till honom i så stor utsträckning som möjligt och kommer försöka hålla den linjen. Ge honom burkmat ungefär som jag själv äter färdigmat, alltså bara när vi är ute på annat, då blir det ju färdigmat även för mig, men aldrig annars! Jag är ju själv rätt petig med vad jag stoppar i mig, vill att det ska vara "levande" mat, alltså inte en massa processad färdigmat och halvfabrikat. Därför skulle det kännas skitkonstigt att ge bebben färdigköpt hela tiden.

Apropå lugnt i tråden: Jag tror det kan bero en del på att FL har varit lite överbelastat på sistone, de senaste veckorna. Man orkar helt enkelt inte när varje klick tar över minuten.

S72: Kaklet i vårt kök är liksom nästan åttis, lite marmorerat i vitt med liiite pastell i... suck.. Det är ju inte anskrämligt så det sticker i ögonen, men absolut inte snyggt heller. Sen har vi astrista handtag på skåpen; Det är vita luckor med spegel (alltså spegellist, inte spegelglas ), men handtagen är träfärgade rundade, skitfula. Hatar dem. Ser snik ut.

• vonkis

hmm skulle så gärna göra egen mat hela tiden till Tim men burkarna är verkligen en favotiy hos honom och då äter han med smilet uppe vid öronen*s* vi tänkte börja ge honom våran mat till middag när han är över 6 månader för då kan han nog börja få lie småbitar att tugga på och leka med så då kommer det nog gå lättare.
    ditills blir det burkpurèer och Tim klagar inte än
    yogurt är därimot en stor favorit har jag märkt så vi ska nog börja med ett yogurt mål om dagen till mellis

hoppas jag hinner till fikat imorgon..har nämligen fått för mig att imorgon måste jag storstäda! tvätta dammsuga skura tolaett och damma...skit trist men MÅSTE göras nu när lillskippen ålar omkring på golvena

• Missisola

Vonkis: Du får ta en intensiv förmiddag med fejja...och sen belöna dig med en härlig fika!
    (vill ju att du ska med ju)

Nu har jag hämtat dopklänningen och provat på den...vilken grann unge =)
    Och så har jag kollat lokalen vi ska ha mottagningen i...jättefräsch!!!! Och bra kök och luftigt!!!

Så har vi promenerat en massa....busat ännu mer och kollat på Friends på Tv...

Ni som döpt era sötnosar....Köpte NI nått till er bebis i doppresent?!?!?!

• Pyret82

Hmm... En idée.... Inför vår-a fika-or bla. =))
    Åsså är det rätt skoj att veta vad alla heter i verkligheten och varför de valt sitt nickname på FL? =))

HÄNG PÅ! =)

* Pyret82--> VEIRA, (Pyret för att Mindra hette så i magen och -82 för att jag är född då.)
    *
    *

• Missisola

* Pyret82--> VEIRA, (Pyret för att Mindra hette så i magen och -82 för att jag är född då.)
    * MissIsola ---> LOTTA,(MissIsola, för jag är KENTfrälst - deras 2a skiva heter Isola
    *

• Kardemumman

* MissIsola ---> LOTTA,(MissIsola, för jag är KENTfrälst - deras 2a skiva heter Isola
    * Kardemumman --> ISABEL (äälskar Kardemumma!)
    *
    *

• S72

Pyret82--> VEIRA, (Pyret för att Mindra hette så i magen och -82 för att jag är född då.)
    *S72-- Tog några nick först men alla jag ville ha var upptagna så då blev det S72 för jag heter Susanne och född 72

• Pyret82

Ahh! Det här var riktigt skoj ju.. Jag ska plugga.. ;)

Fortsätt!! Full på listan med fleeer!
    =))

* S72-- Tog några nick först men alla jag ville ha var upptagna så då blev det S72 för jag heter Susanne och född 72

• vonkis

* S72-- Tog några nick först men alla jag ville ha var upptagna så då blev det S72 för jag heter Susanne och född 72
    * vonkis--> ett av alla hundra smeknamn jag haft under mitt liv på veronica. skulle gärna vilja byta men nu är det väll så innött så det skulle bara vara jobbigt

• ior74

* vonkis--> ett av alla hundra smeknamn jag haft under mitt liv på veronica. skulle gärna vilja byta men nu är det väll så innött så det skulle bara vara jobbigt
    * ior74--> Emely, (Ior för att jag är lik honom till sättet och 74 för att jag är född då)