• smedn85

Svetsa grill

Ska slänga ihop en liten grill som man kan ha med sig ut i parken på somrarna, men har problem med att hitta billiga grillgaller.

Då är min fråga, kan jag grilla på vanligt svart stål eller måste det vara behandlat på något sätt, tex. rostfritt etc etc?

• Svar på tråden Svetsa grill
  • aXXeli

vad har du för svets? dumt att grilla på svartstål kanske, iaf om grillen ska stå ute sen så det blir rostigt. mend et beror ju på vad du har för svets med..

• Kjell2
    smedn85 skrev 2009-05-27 13:16:35 följande:
    Ska slänga ihop en liten grill som man kan ha med sig ut i parken på somrarna, men har problem med att hitta billiga grillgaller.Då är min fråga, kan jag grilla på vanligt svart stål eller måste det vara behandlat på något sätt, tex. rostfritt etc etc?
    Gamla kylskåpsgaller är perfekta att använda som grillgaller. Leta på återviningen. Funkar också med en bit vikt hönsnät, eventuellt färstärkt med en bit grov tråd.

/Kjell
  • smedn85

Klart det är enklare att köpa en grill, men det är ju inge roligt.

Jag har alla svetsar. Dock bara svart material. Finns det annars ställen att rekommendera där man kan hitta nåt galler? Tex. kundvagnar? Funkar det hehe?

• JAG är BÄST
    smedn85 skrev 2009-05-27 13:21:30 följande:
    Klart det är enklare att köpa en grill, men det är ju inge roligt.Jag har alla svetsar. Dock bara svart material. Finns det annars ställen att rekommendera där man kan hitta nåt galler? Tex. kundvagnar? Funkar det hehe?
    Hahahah fixa du en kundvagn,,du behöver ju bara en sån där plastbricka för att få lös en sån
    Billigt å bra.
  • smedn85

Ah föfan. Stoppa in en femma bra. känns som en bra deal.

• aXXeli

klart det är roligare att göra själv! idén om kylskåpsgaller lät lite kul..=)

• LBochDS

vi har kylskåpsgaller på våran!

• Kjell2

Har byggt några enkla stora tillfälliga utomhusgrillar några gånger. Trava lite lecablock, några tegelstenar och sen på med kylskåpsgaller. Klart!

• smedn85

Ska se om jag kan få tag på något liknande då. Jobbar på en stor verkstad så det måste ju ligga o skräpa nåt.

Själva grillen är ju i svart material. Finns det någon speciell färg o spraya med som håller för höga temperaturer och som håller borta rosten?

• JAG är BÄST
    smedn85 skrev 2009-05-27 13:23:36 följande:
    Ah föfan. Stoppa in en femma bra. känns som en bra deal.
    Hahaha,,,låter bra dte
  • smedn85

Hittade ett kylskåps galler i passande storlek. Det ser kromat ut. Vågar man verkligen grilla på det?

• aXXeli

pova värma på det som fan och se om det lossnar något

• smedn85

Äh vafan, tror jag kör på sträck-metall istället.. är ju lätt o byta ut om det skulle dra sig något.

Vet ni någon bra sprayfärg som klarar av temperaturer?

Svar på tråden Svetsa grill