Inlägg från: Trollet79 |Visa alla inlägg
  • Trollet79

    Nodeja´s syskontråd 3

    Rufs och Pela: Supersöta små Nodeja-syskon!!! Skönt att höra att det mesta verkar gå bra för er båda.

    Rufs: Läskigt att hon sätter i halsen men skönt att höra att det inte är något konstigt med det och att hon växer ifrån det.

    Jag mår ganska så bra tycker jag. Har ju min foglossning som spökar men nu är det inte jättelänge kvar. Går in i vecka 33 i morgon vilket känns ganska så overkligt, shit va tiden går snabbt. Det jag kan tycka är jobbigt nu är att jag verkligen börjar känna mig begränsad med en stor mage ivägen och att jag sover så jäkla dåligt. Svårt att hitta sköna sovställningar och vaknar hundra gånger per natt.

  • Trollet79

    Skruttan: Jag var hos bm för snart 2 veckor sen och då var jag i v. 33 tror jag. Iaf så låg bebben då på tvären och det kände jag verkligen att den gjorde för det gick ju knappt att ligga på sidan för den bara bökade hela tiden då. Sista tiden har det inte kännts på samma sått så nu på midsommar så bad jag min kompis (din arbetskollega) att känna på min mage och hon var hundra på att den vänt sig men var lite osäker på om det var huvuvdet som låg nedåt. Hon var ganska övertygad om att den låg med huvudet nedåt så det kändes skönt. Jag ska till min bm på tisdag så då får jag veta hur den ligger men du behöver nog inte oroa dig, den vänder sig säkert när som helst. I morgon går jag in i v 35 och det känns sjukt hur snabbt tiden går nu, ca 6 veckor kvar till beräknat...

    Pela: fin bild på Theo! Lyllos dig som fick en bebis som sover hela nätterna typ.

  • Trollet79

    Pela: Fin kille i dopklänning och fint kort på hela familjen.

    Rufs: Härligt att hon tjockat till sig rejält och kul med första leendet.

    Skruttan: skönt att den vänt sig nedåt nu och att du inte gått upp så mycket i vikt. Jag var också hos bm idag och bebisen har vänt sig med huvudet nedåt och det var mer ruckbart än rörligt så det känns ju bra. Sf mått på 33 och totalt har jag "bara" gått upp 7.5 kg så det känns bra. Verkar vara så för många att man går upp mindre andra graviditeten. Går in i vecka 36 i morgon så det närmar sig med stormsteg.

  • Trollet79

    Joko: vilka jäkla raket-bebisar du pluppar ut, inte bara förlossningarna som går snabbt inte..hahah.

    Grattis Hellgren!!!

  • Trollet79

    Meria: men shit vilka fina ögon han har, en riktig goding!!

    Joko: Nä, vet inte vad som är att föredra. Det är väl bara att gilla läget liksom, har de inte börjat sitta/krypa/gå vid "normal ålder" nojjar man väl för de istället...

  • Trollet79

    Jesster: skitsöt 1-åring. Hon ser så där härligt busig ut!!

  • Trollet79

    Prövar att slänga in en magbild. Den enda och förmodligen den sista bilden för denna graviditet. När jag var gravid med Noel tog vi iaf en bild i månaden men nu har tiden liksom gått så fort och så kom jag på att det kunde vara kul med nån bild. Vecka 37 kommer här....

    www.familjeliv.se/hem/trollet79/gallery/phpkebszk.jpg

  • Trollet79

    Hej tjejer! Tror det börjar hända grejer här. Det började med att vi i går kväll var och grillade hos ett par kompisar. Kände mig ganska så gasig i magen och när vi kom hem var jag minst sagt lös i magen och gjorde där med en jättetömning.. Sen har jag haft sammandragningar och oregelbundna värkar i natt. Inte så farligt men hade ont i magen i morse när jag vaknade, träningsvärk kanske.

    Skulle träffa två kompisar idag på lunch men ringde först och avbokade det eftersom jag inte mådde så bra, hade nån värk då och då och ont i ryggen. I sista sekund ändrade jag mig och åkte iväg och åt sushi i en park och hade supermysigt.
    Åkte sen och mötte upp T och Noel, var en stund vid en badplats och åkte sen hem.

    När jag gick på toa när jag kom hem hade jag blödigt lite, när jag sen skulle sätta på mig en binda bara för att ha koll så torkade jag mig igen och då var det ganska mycket blod, ungefär som när mensen väl kommer igång första dagen.

    Jag ringde till Södra bb för typ en timme sen och hon trodde att värkarna skulle komma igång inom ett dygn. Så nu sitter jag här och inväntar värkar, har molande mensvärk men mer än så är det inte.... Tur är iaf att de hade plats på Södra bb och det är min dröm att få föda där, bara tanken på att föda nån annanstans får mig att bli orolig...

    Nån annan som startade sin förlossning med en blödning? Hur lång tid tog det då innan värkarna kom igång?

  • Trollet79

    Tack för alla svar. Känns bara så skumt att vänta på något som man inte har någon aning om när det ska börja, kan ju vara allt ifrån en halvtimme till ett dygn eller mer. Men spännande är det. Nu vill vi bara tajma så att Tobbe hinner hem till att städa inför visningen på söndag .

    En kompis till mig har ett planerat kejsarsnitt i morgon bitti på SÖS. Nu ringde vår gemensamma kompis för hon hade träffat henne som ska snittas idag bara för att träffa henne innan bebis kommer. Hon ville träffa mig med innan det är dags för mig och när jag då berättade att jag satt här och inväntade värkarna blev hon så till sig så nu är hon på väg över till mig på en fika bara för att hinna se mig innan det kanske är dags. Praktiskt och bra för henne att komma och hälsa på oss samtidigt på Sös om det nu blir så.

  • Trollet79

    Joko: Tack för att du delar med dig. Ja, det verkar så olika så egentligen kan jag inte göra mer än att vänta. Ska försöka vila lite nu så jag är redo när det väl gäller. Än så länge inga värkar, bebisen rör sig och när jag står upp känns det i ryggen/magen och att det trycker på nedåt men inte mer än så.
    Dom ringde för typ en timme sen från Södra BB och frågade om jag trodde jag skulle komma in snart. Eftersom värkarna inte kommit igång så tog de in en annan tjej som knep den sista platsen. Nu hoppas jag nästan på att värkarna inte börjar förrän i morgon, då hinner vi sova lite och kanske det är större möjligheter att det blir en ledigt plats på Södra BB. Jag försöker uppdatera er om det händer något mer.

    Jesster: vad gäller kontakperson så såg jag nu att jag inte har något nr kvar inlagt i mobilen (har tidigare haft Myrans, Minbebis och Smirres efter det vi sågs i Sickla för hundra år sen..).

    Någon som känner för att vara kontaktpeson och som kan uppdatera här kan ju kanske inboxa mig sitt mobilnr.

Svar på tråden Nodeja´s syskontråd 3