Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

6 åring - Är det ett krav att använda kniv i skolmatsalen?

Kan absolut tycka att en 6-åring bör träna på att äta med kniv, om du skrivit att hon inte kunnat hade det känts fel av dem att pusha men nu skrivet du ju flera ggr att hon kan äta med kniv och då är det väl jättebra att de pushar henne framåt? Tänker att tycker hon det är jobbigt att använda kniven behövs ju mer övning och då är det ju rimligt att försöka träna varje måltid för att komma framåt.

• Anonym (1)

Kan absolut tycka att en 6-åring bör träna på att äta med kniv, om du skrivit att hon inte kunnat hade det känts fel av dem att pusha men nu skrivet du ju flera ggr att hon kan äta med kniv och då är det väl jättebra att de pushar henne framåt? Tänker att tycker hon det är jobbigt att använda kniven behövs ju mer övning och då är det ju rimligt att försöka träna varje måltid för att komma framåt.

• Anonym (1)
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-16 01:00:47 följande:
    Förhoppningsvis äter hon med kniv också nuförtiden?
    Nuförtiden? TS skriver ju att hon kan äta med kniv så det är ju inte att hon inte kan som är problemet. hon tycker det är jobbigt dock vilket jag tänker är ett tecken på att hon behöver få träna mycket mer :) så att träna även i skolan är ju toppen! Jag hade uppskattat det massor om det var något mina barn behövde träna på lite extra.
  • Anonym (1)
    Spucks skrev 2024-06-16 19:05:15 följande:
    Tråden är 15 år gammal, dvs. flickan i fråga är en vuxen kvinna på 21 år. Jag gissar att det är det "LIS" sufter på när hen skriver "nuförtiden".
    Varför gräva du upp en så gammal tråd?
    Fick upp den när jag sökte på ett ämne och det stod att den senast var kommenterad 6 juni och tråden startades i maj? Står inget år alls på min så därav att jag tolkade den som att den var inlagd i maj? Vart ser man vilket år den är inlagd? På alla andra har det stått typ ?27 maj 2015? i så fall och på de nya står det bara 27 maj och inget år, men inte på denna då tydligen. 

du måste ju förstå att man inte gör något sådant med flit? Eller det slog dig inte att någon kanske missat den infon haha?
  • Anonym (1)
    Anonym (Anonym1) skrev 2024-06-16 20:53:13 följande:

Ja du borde öppnat tråden i kategori sandlåda. Ungefär så pass allvarlig din upprördhet över detta är. 2 pedagoger ber ditt barn använda kniv till maten 2024 och du går bärsärk. Finns väl mycket man inte kan dela med bara gaffel och personal i förskola kan, tycker jag, spendera sin tid på bättre saker än dela mat när barnen nått den åldern

Har du generellt problem med auktoriteter eller ser du med lugn fram emot 15år där auktoriteter i samhället kommer sätta riktlinjer för ditt barn? När skolsystern anser ditt barn bör vaccineras, när betyg ska sättas, när klassindelningar ska ske osv osv.. get ready säger jag bara

Var tydligen an gammal tråd från 2009 fick jag info om! Stod bara senaste inlägg i juni när jag såg det men i trådstarten stod det 2009, vilket jag missade när jag läste för snabbt. 
Svar på tråden 6 åring - Är det ett krav att använda kniv i skolmatsalen?