• Buck gooter

Intim rakning på bästa sätt?

Min sambo försökte göra sig fin mellan benen, eftersom det varit försummat länge med två småbarn hemma. Hon försökte med någon gammal bic engångshyvel och resultatet blev därefter. jag beöver lite instruktion hur jag ska hjälpa henne. Hur gör ni tjejer, vilka rakprylar använder ni och i vilken ordning så att säga, behövs det efterbehandling med rakbalsam eller likande. Tacksam för svar

sambo som vill gå ner men inte i en djungel.

• Svar på tråden Intim rakning på bästa sätt?
  • Nyfiken gul

En BRA rakhyvel är A och O.  Ska man använda engångshyvlar måste det vara en hyvel med minst 2 blad - helst 3.

Helt ska man använda en rejäl gubbhyvel med utbytbara rakblad.

OPARFYMERAT raklödder eller rakgel.

Blöt ner håret ordentligt med riktigt hett vatten, så hett man bara tål och det ska BLÖTAS , inte bara nåt pjask..  När porerna är öppna ordentligt efter ett par minuter stryker man  ut ett lager med lödder/gel.

Raka MEDHÅRS.

Skölj av och låt helst lufttorka.

Är man känslig i skinnet kan man efter rakning smörja in sig i lite barnolja så slipper man prickar och kli.

Första natten sover man utan trosor.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Buck gooter

Tack.
    Behöver det inte trimmas ner först. är väl svårt att raka när håret är långt?

• Anonym ("ansad")

Hej hej!!

Jag förstår, jag skulle inte vilja ta min mans "juveler" i munnen om dom var håriga! =)

Jag brukar dock inte alltid vara så flitig med hyveln själv ( mkt trött småbarnsmamma...) , men typ en gång i månaden ansar jag iaf!
    Använder hyvel, en ny, annars blir det ju inte så bra..
    Duschar,smetar på rakgele (makens...) sätter mig på huk,rakar, sköljer,klart!

Det händer även att jag vaxar bikinilinjen, men då blir ju inte läpparna rena på hår, och det vill jag ju!

Du får väl raka henne annars?

• Buck gooter

Det är just raka henne jag tänkte göra och därför behöver jag tips

• Anonym ("ansad")

Annars finns det ju "brasiliansk vaxning", men det har inte jag vågat mig på, än....

• Anonym ("ansad")

Buck gooter skrev 2009-05-27 14:18:45 följande:

Det är just raka henne jag tänkte göra och därför behöver jag tips
    Jaha, jag fatta först som du behövde tips för henne, hur hon skulle göra...
  • Buck gooter

Brasilianskt är väl när det är helt rakat? det vill jag inte. Än tjej ska ha lite hår så att man ser att det är trimmat och fixat. Jag tycker att det visar på en tjej som tänker "jag rakar och fixar mig därnere för min man/kille/killar ska vara där = jag är en villig tjej som gillar sex. När det är helt rakat, blir signalerna mer "jag vill vara barn eller jag har canser". Svårt att förklara men jag vill ha hår där nere på min tjej men gärna ganska tunn strång över venusberget. vet inte om det där var så begripligt.

• destino

brukar ta manens skäggtrimmare, och en gång var 10-14 dagar helrakar jag, nu är jag gravid så det är bättre med lite hår ehehehe då lag har trosskydd hela tiden, men, men...
    och håret växer som galen;(

men alltid en bra hyvel och rakgel...

• Anonym (Lilla jag)

När sambon rakat mig så har han bara kletat på raklödder och så rakat, alltid blitt bra =)

• Anonym ("ansad")

Buck gooter skrev 2009-05-27 14:23:53 följande:

Brasilianskt är väl när det är helt rakat? det vill jag inte. Än tjej ska ha lite hår så att man ser att det är trimmat och fixat. Jag tycker att det visar på en tjej som tänker "jag rakar och fixar mig därnere för min man/kille/killar ska vara där = jag är en villig tjej som gillar sex. När det är helt rakat, blir signalerna mer "jag vill vara barn eller jag har canser". Svårt att förklara men jag vill ha hår där nere på min tjej men gärna ganska tunn strång över venusberget. vet inte om det där var så begripligt.
    Jo då, jag fattar!
Svar på tråden Intim rakning på bästa sätt?