• Buck gooter

Intim rakning på bästa sätt?

Min sambo försökte göra sig fin mellan benen, eftersom det varit försummat länge med två småbarn hemma. Hon försökte med någon gammal bic engångshyvel och resultatet blev därefter. jag beöver lite instruktion hur jag ska hjälpa henne. Hur gör ni tjejer, vilka rakprylar använder ni och i vilken ordning så att säga, behövs det efterbehandling med rakbalsam eller likande. Tacksam för svar

sambo som vill gå ner men inte i en djungel.

• Svar på tråden Intim rakning på bästa sätt?
  • Suni74

Jag är väldigt känslig i huden och använder Intim serien från apoteket som är uvecklad av RFSU. Det finns "tvål". rakgel, "after shave" sen är det viktigt med en riktigt bra rakhyvel!!

• Anonym

När jag får förmånen att raka fruns fitta så brukar vi göra så här. Tar en handuk med ljummet vatten som jag liksom baddar in med, sen på med rakgel eller lödder, rakhyvel med nytt blad, sen är det bara att raka på till önskad frisyr, eller helrakat.

• MickeSthlm

Ska man raka sig, vilket jag själv gör, och inte vaxa sig, vilket frun gör, bör man använda en bra 3-5 bladig rakhyvel. Det är rätt viktigt att raka medhårs i början. Inte hålla på och nöta. Men sen kommer det viktigaste. Smörj in med aloe vera salva (tex apotekets) eller andra. Med en 70-90% salva och mjukmedel blir det bäst har jag funnit. Det finns också 98% aloe vera kräm, men frågan är om inte det blir bättre med den andra som även innehåller fett mm.

• Anonym
    MickeSthlm skrev 2009-05-27 18:18:16 följande:
    Ska man raka sig, vilket jag själv gör, och inte vaxa sig, vilket frun gör, bör man använda en bra 3-5 bladig rakhyvel. Det är rätt viktigt att raka medhårs i början. Inte hålla på och nöta. Men sen kommer det viktigaste. Smörj in med aloe vera salva (tex apotekets) eller andra. Med en 70-90% salva och mjukmedel blir det bäst har jag funnit. Det finns också 98% aloe vera kräm, men frågan är om inte det blir bättre med den andra som även innehåller fett mm.
    Ja, för det är ju jättebra att kapsla in allt i lite fett *ironi* Så ren aloe vera som möjligt är det bästa. Aloeveragel behöver inte innehålla fett eftersom den är återfettande i sig själv.
  • Anonym

Rak-kniv, men passa dig så du inte slinter :D

• Buck gooter

Tack alla för svaren.

vilken är den bästa hyveln?

• Bijeda

tack för bra tips!
    Jag bli alltid så prickig efter och då är fan djungeln snyggare

• Anonym

Jag använder Gillette mach 3 tror jag att det heter.
    Rakar alltid i duchen. Har på duschkräm eller parfymfri tvål och rakar medhårs. Får inga prickar.
    Har testat att ha på raklödder men det fungerade inte alls.

• Anonym ("ansad")

Jag använder en sån där engångshyvel, för tjejer. Gilette tror jag?
    Och så använder jag makens rakgele, M.E.( En grön tub.)
    Brukar få lite prickar ibland... Smörjer inte med nåt efter.. Jo, kanske lite medical ( M.E´s) om det är mkt prickigt.
    Jag brukar faktiskt inte vara så noga med vilket håll ( medhårs -mothårs) jag rakar. Tycker inte det gör nån större skillnad!

• Anonym

Jag använder Gillettes 5 bladiga och intimtvål.. Raklödder funkar inte på mig iaf.. Sen rakar jag alltid det sista jag gör när jag duschar så att håret har mjuknat och porerna öppnat sig.. Blir alltid bra inga prickar eller dyligt..

LYcka till.. :)

Svar på tråden Intim rakning på bästa sätt?