• Vårflickan84

Längre hår fort??

Hej tjejer! (och killar)

Jag har meddellångt hur men vill gärna ha ännu längre hår.
    har ni några tips på hur man kan snabba processen?
    Ska man äta något speciellt? Några bra hemmakurer? Bra hårprodukter?

Ha det bäst!

• Svar på tråden Längre hår fort??
  • Vårflickan84
    Majspuree skrev 2009-05-27 16:39:57 följande:
    www.happyhair.se
    tack, men jag menade hur man kunde få sitt egna hår länrge?
  • Pebbles82

För mig funkar det att toppa det ofta, då växer mitt som ogräs. Däremot, ju mer sällan jag klipper, desto sämre växer det....

Men mycket B-vitamin är väl annars en vanlig huskur!

• Vårflickan84
    Pebbles82 skrev 2009-05-28 10:05:35 följande:
    För mig funkar det att toppa det ofta, då växer mitt som ogräs. Däremot, ju mer sällan jag klipper, desto sämre växer det.... Men mycket B-vitamin är väl annars en vanlig huskur!
    ahh okej. jag brukar nästan undvika att klippa det för att det känns så kort efteråt haha...
    men det e nog dags för en liten klippning snart.
    och B-vitamin... det tar jag i form av tillskott :)
  • Trill

Klipp så lite och sällan som möjligt! Klipp bara av slitna toppar när det behövs.
    Själv klipper jag topparna ca 3 cm ungefär var fjärde månad. Håret växer som attans och det är friskt och fint.

Det är en MYT att håret växer fortare om man klipper det. Hårstrået växer ju från roten och rötterna har ingen koll på vad som händer nere vid topparna

• Pebbles82
    Trill skrev 2009-05-28 12:50:49 följande:
    Klipp så lite och sällan som möjligt! Klipp bara av slitna toppar när det behövs.Själv klipper jag topparna ca 3 cm ungefär var fjärde månad. Håret växer som attans och det är friskt och fint. Det är en MYT att håret växer fortare om man klipper det. Hårstrået växer ju från roten och rötterna har ingen koll på vad som händer nere vid topparna
    Då tror jag att alla har olika hår. Mitt växer som ogräs när det klipps ofta (var 6:e vecka), men stannar upp i växten när jag låter bli.
  • Vårflickan84
    Trill skrev 2009-05-28 12:50:49 följande:
    Klipp så lite och sällan som möjligt! Klipp bara av slitna toppar när det behövs.Själv klipper jag topparna ca 3 cm ungefär var fjärde månad. Håret växer som attans och det är friskt och fint. Det är en MYT att håret växer fortare om man klipper det. Hårstrået växer ju från roten och rötterna har ingen koll på vad som händer nere vid topparna
    jag har egentligen undrat det där med att klippa topparna. för det är ju ändå i roten som det växer.
    ska dock be syrran toppa idag eftersom det var typ 5 månader sen...

men vet ni inte något bra shampo/balsam då??
  • EllieMay
    Vårflickan84 skrev 2009-05-28 13:05:13 följande:
    jag har egentligen undrat det där med att klippa topparna. för det är ju ändå i roten som det växer.ska dock be syrran toppa idag eftersom det var typ 5 månader sen...men vet ni inte något bra shampo/balsam då??
    Alltså shampo och balsam är ju individuellt hur man reagerar på det, vad jag märkt så växer håret snabbare om man använder schampo som inte torkar ur samt äter vitaminer. Finns nog inget annat sätt att påverka hårets växte. Hos en del växer det ju fort hos en del andra saktare, mitt hår växer nog runt 25-30 cm om året
  • Vårflickan84
    EllieMay skrev 2009-05-28 13:08:28 följande:
    Alltså shampo och balsam är ju individuellt hur man reagerar på det, vad jag märkt så växer håret snabbare om man använder schampo som inte torkar ur samt äter vitaminer. Finns nog inget annat sätt att påverka hårets växte. Hos en del växer det ju fort hos en del andra saktare, mitt hår växer nog runt 25-30 cm om året
    jo precis. tar man hand om håret så att det är friskt så växer det snabbare.
    det känns som att de flesta shampon torkar ut? har du tips på någon bra?
  • EttElaktTroll

Sluta använd schampoo och tvätta med änglamarks balsam sensitiv och blanda i tio droppar rosmarinolja (eterisk olja) massera hårbotten ordentligt

Svar på tråden Längre hår fort??