Inlägg från: 02Smulan |Visa alla inlägg
  • 02Smulan

Det roligaste eran make/ sambo har sagt?

FrökenFifi skrev 2009-06-05 00:48:53 följande:
    För fem minuter sedan, sambon ligger i soffan och har somnat.Jag väcker honom.Jag: Älskling, vakna...Han: Mmm?Jag: Ja, gå upp och lägg dig i sängen...Han: Mm, behövs en till bara..Jag: En till vad?Han: En satsJag: Hahaha, va? En till vad?Han: En till personJag: Till vad?Han: En till statspersonSen skrattar jag då.Han: Vad...skrattar du åt?Jag: Åt digHan: Jag ska skratta åt dig, din jävla jävla gulliga person
    HAHAHAHAHA
    Han fick till det fint på slutet iaf
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-06 17:13:02 följande:
    Ja, fast jag jobbar inte utan är "betald lyxhustru" - vi bor i Tyskland och har inga barn, så jag behöver inte ta hand om barn. Men Jonas får ändå en stor skattelättnad eftersom han är gift (!) och den får jag att shoppa för. Behöver inte betala något alls annat än min mobil, kläder, smink, nagelsalongen, ev. resor osv, så jag kan spara pengar fast jag handlar skinnjacka, weekend i Paris, kläder, presenter osv samma månad. Jag har det bra. Och jag vet att min enda "plikt" är att laga mat (som han betalar) samt fixa lite i hemmet. Men det är tråkigt att städa och ibland tigger jag lite om hjälp under helgen , fast han jobbar ca 12 timmar om dagen under veckan...
    Oj, vilket liv du lever! Låter härligt det, hoppas bara du får njuta lite av mannen också så att han inte är för trött efter 12-timmarspass
  • 02Smulan

Sitter också bredvid en fotbollsfantast, och nej, det är inte värt att säga speciellt mycket just nu haha!!!

lillamuan skrev 2009-06-06 21:45:37 följande:
    ska först förklara att jag är höggravid och ska ha nu vilken dag som helst, så jag har druckit mitt äckliga hallonblads te VARJE dagsambon helt inne i fotbollenjag säger: OHHH jag har såååå ont i min rygg Han: ta lite hallonblads te!jag: va fan ska jag med de till? hälla de på ryggen eller??? hahahaha snacka om att han inte lyssnar på mig
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-08 17:29:09 följande:
    Nädå, det är fortfarande krut i honom när han kommer hem! Fast när det gäller städningen så försvinner energin illa kvickt!
    Haha, okej
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-08 18:26:31 följande:
    Mjah. Valt och valt. Jag jobbade heltid när vi bodde i Stockholm. Men jag riktigt hatade mitt jobb, mådde sämre och sämre. Grät innan jag gick till jobbet - och då är jag INTE en "gråtig" person. Så när maken fick erbjudande om att flytta till Frankfurt så hurrade jag! Dock kan jag inte språket så värst bra ännu, så det är svårt att hitta jobb. Och jag behöver inte jobba, för maken tjänar mycket bra och får en STOOOOOR skattelättnad eftersom han är gift - den får jag att leka med! Så jag har lika mycket att röra mig med nu, som jag hade i Sthlm (netto, när de fasta utgifterna var betalda) och enda fast utgiften jag har nu är mobilräkningen. Han betalar hyra på 25000 kr/mån, all mat, alla restaurangbesök, bilen, telefonen, internet mm mm mm. Fast jag VILL jobba, jag blir tokig av att sitta här själv!
    Ja det är ju det som är det trista, låter ju fantastiskt härligt att ha det så bra, ekonomiskt och allt det andra, men grejen är ju att man tillslut saknar en sysselsättning och att man människor omkring sig!
    Själv är jag arbetssökande sen ett år tillbaka så jag vet hur det är att va ensam hela dagarna, fast minus pengarna då i ditt fall
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-08 18:53:30 följande:
    Du får leta upp nån shejk och förföra honom. Du kan säkert få loss några mille! Ett plus om han är skitsnygg också!
    HAHAHA ja man får väl göra det
    Kan ju höra om jag ändå får ha min sambo som älskare
    Vill ju lixom ha kvar honom också!
    Nu tror jag vi har spårat ur i tråden här haha.....
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-08 19:10:39 följande:
    Men det får man väl i såna här trådar?
    Haha jo det är ju sant
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-08 19:19:37 följande:
    Bidrar med en man-historia för att komma på rätt spår igen då. Maken var på jobbet och jag började fundera på om han skulle komma hem snart. Så jag ringde på alla hans telefoner (fasta samt de två mobilerna) dock utan att få svar. jag blir mer och mer irriterad, hur ska jag kunna planera middagen om jag aldrig får veta när han kommer hem? Ska han ens äta hemma ikväll? börjar jag tänka när två timmar gått.Då ringer han. Han verkar helt konstig och säger "förlåååååt" och verkar allmänt vimsig. Jag fattar ingenting. Då får jag förklaringen: de har haft någon slags vodka-race på jobbet, detta efter att ha druckit mousserande vin på fastande mage (smaaart) och lilla mannen gör allt för att spela nykter. Han bara "jag kommer hem! Om en..... stund.... går jag... härifrån..." Jag blev helt full i skratt. När han sen kom hem så var han jätterolig. Vinglade ikring och jagade katten (han hade inte en chans dock...) Och han är en lång och muskulös man, så han måste ha dragit i sig bra med alkohol för att bli så på snusen! Har inte sett honom så dragen utom en enda gång och det var efter svensexan. Själv påstod han att han druckit tre 6:or, vilket jag snabbt insåg var i underkant. Sedan fick jag veta att det var tre DRICKSGLAS halvfulla med vodka han SVEPT Den baksmälla han hade dan efter (och det var en arbetsdag) skulle jag INTE ha velat ta över... Inte vet jag om det här var så roligt, men han var i alla fall hemskt rolig den kvällen!
  • 02Smulan
    memake skrev 2009-06-08 21:55:34 följande:
    kul läsning det här...vid ett tillfälle frågade jag min sambo "vilken är din favorit frukt?" Hon svarade apelsinris
    Usch det låter inte gott alltså!
    (Finns det inte nåt som är nå risaktigt blandat med apelsin? Ris a la Malta??)
  • 02Smulan
    mosterYster skrev 2009-06-11 16:40:43 följande:
    Men en väst (vest) har ju inga armar? Var det det som var så kul? *fattar inte*
    Det var väl det som var det roliga...att han skulle ha en "väst utan ärmar"
  • 02Smulan
    bambigirl skrev 2009-06-11 18:38:11 följande:
    Nej, det roliga var att han skulle ha en väst utan ARMAR. Ärmar heter sleeves...
    Hehe ja såklart...va tröga vi är!
  • 02Smulan

"....så kunde jag inte sluta snarka"
    tyckte jag var roligast
    Skratta menade du va Lanfear?

• 02Smulan
    lanfear skrev 2009-07-23 23:03:09 följande:
    hahahaha jaaa läste den precis och blev själv chockad..vadå snarka haha ...så klart menade jag skratta
  • 02Smulan

Hehe va knäppt nu när alla gamla trådar får liv igen!! Måste bli helt gaaaalet många trådar ju!

Svar på tråden Det roligaste eran make/ sambo har sagt?