mosterYster skrev 2009-06-08 18:26:31 följande:
Mjah. Valt och valt. Jag jobbade heltid när vi bodde i Stockholm. Men jag riktigt hatade mitt jobb, mådde sämre och sämre. Grät innan jag gick till jobbet - och då är jag INTE en "gråtig" person. Så när maken fick erbjudande om att flytta till Frankfurt så hurrade jag! Dock kan jag inte språket så värst bra ännu, så det är svårt att hitta jobb. Och jag behöver inte jobba, för maken tjänar mycket bra och får en STOOOOOR skattelättnad eftersom han är gift - den får jag att leka med! Så jag har lika mycket att röra mig med nu, som jag hade i Sthlm (netto, när de fasta utgifterna var betalda) och enda fast utgiften jag har nu är mobilräkningen. Han betalar hyra på 25000 kr/mån, all mat, alla restaurangbesök, bilen, telefonen, internet mm mm mm. Fast jag VILL jobba, jag blir tokig av att sitta här själv!
Ja det är ju det som är det trista, låter ju fantastiskt härligt att ha det så bra, ekonomiskt och allt det andra, men grejen är ju att man tillslut saknar en sysselsättning och att man människor omkring sig!
Själv är jag arbetssökande sen ett år tillbaka så jag vet hur det är att va ensam hela dagarna, fast minus pengarna då i ditt fall