• Allie71

Reductil

Hej på er alla!
    Hoppas jag kan hänga på tråden här.
    Har läst igenom vad ni skrivit och känner mig mer motiverad nu än tidigare att ta tag i min övervikt. Har en lååång väg att gå........
    Tog mig i kragen och ringde och bokade läkartid för att få Reductil, fick en tid redan idag 13.40 så nu är det upp till bevis om jag får något direkt.

Har sån värk i knän och rygg så nu behöver jag hjälp med det också.
    BMI vågar jag knappt räkna ut men det är säkert runt 45.

Ska verkligen försöka!!!
    Hoppas ni hejar på och peppar emellanåt.
    Hej så länge!

• Allie71

Hej igen!
    Fick inte Reductil vid mitt läkarbesök idag. Han ville hellre fokusera på min värk i knän och rygg så vi kollade upp det idag så nu börjar jag med lite antiinflammatoriska tabletter idag. Tog upp frågan att jag ville ha R och då ville han att vi skulle ta ett nytt besök och prata bara om vikten och i så fall skriva ut det. Nytt besök på onsdag blev det så vi får se.

Ska ta "koko banan:s" ord och försöka mentalt förbereda mig på att det här ska gå vägen - vet inte annars vad jag ska göra.

Har en 19-månaders son som kräver en mer flexibel och smidig mamma.

Dessutom - jag håller fullständigt med att det är svårt att hitta snygga kläder med passform, trots att man drar stor storlek. Jag avskyr alla dessa tältkläder och tunikor som gör att i alla fall jag ser betydligt större ut. Hojta till om du hittar någon rolig butik. Jag brukar mest komma hem med grejer till sonen.

• Allie71

Ja, tyckte det också. Men han var ganska bestämd på att ta ett separat besök för just R. Nu skulle vi fokusera på att få bort värken. Sen i nästa andetag säger han att värken förmodligen kanske helt försvinner om jag går ner i vikt. Så lite konstigt är det att inte fokusera på grundproblemet.

Men jag tar nya tag. På onsdag ska det ske......ser nästan fram emot det, är så peppad nu!!

• Allie71

För min del tror jag det blir billigare med högkostnadsskyddet att få via läkare. Tror dock man ska ha högt BMI eller andra sjukdomar för att få subventionerat.

Imorgon är det dags för läkarbesök igen!
    Misstänker att jag får hela föreläsningen om hur man går ner i vikt.
    Det är ju inte precis så att vi (överviktiga) är helt okunniga om vad som krävs och hur man går ner i vikt......Kunskapen är det nog inget fel på.

• Allie71

Tack för supporten! Nu har jag hämtat ut R för en månad. Vi börjar så sa läkaren och jag ska tillbaka då. Han vill då att jag ska ha gått ner minst 2 kg. Totalt ska jag ner 50 kg vilket han tycker är möjligt på två år sikt. Pust, hoppas det går lite fortare men men...... Tar första tabletten nu idag!!

• Allie71

koko banan:

Så duktig du är! Stort grattis, det måste kännas skönt att det går så bra. Jag bara längtar tills jag ser resultat på vågen. Andra dagen med R idag och om jag lurar mig själv....så känner jag mig mindre hungrig.....men om jag känner efter så finns suget där. Hoppas det går bättre snart!!

Så underbart att märka det på kläder och på kroppens leder att det är något positivt, då blir man mer sporrad.

Hej så länge!

• Allie71

Å andra sidan har jag varit rätt blind för att jag blivit så tjock som jag blivit. Med lite snygga kläder så har jag förnekat att jag gått upp i vikt trots att jag tvingats köpa större och större kläder. Men nu finns typ inte större kläder.....

• Allie71

Kul att tråden lever....hoppas den får leva vidare.
    Nu är jag inne på min 5:e dag med R. Tycker nog att jag känner hunger emellanåt men är inte alls lika godissugen som tidigare.

Den här gången är jag lite mer peppad så jag måste klara det.

Har nu börjat jobba idag igen efter 8 veckor semester och inskolning på förskolan. Tänkte ta Modifast/Naturdiet el.dyl. till lunch och äta middag efter jobbet med sambo och barn. Vad tror ni om det? Någon mer som gör så?
    Eller förstör man för sig själv och det hade varit bättre att äta vanlig mat fast mindre?

Många tankar.......tog i alla fall en modifast-dryck till lunch och köpte ett paket att ha på jobbet.

Svar på tråden Reductil