• Tindra02

Reductil

zleepy skrev 2009-08-10 22:42:09 följande:
    Hej alla gamla och nya! För min del så kändes det som om R slutat verka, då jag var lika hungrig som innan typ, så nu har jag börjat med LCHF istället för att se om det kan vara något för mig. Min läkare har ju semester så jag kunde inte rådfråga honom om dosen och så, så då blev det eget initiativ till att byta till LCHF. Men ska tillbaka till honom om en vecka och får väl diskutera då huruvida jag ska fortsätta med R och höja dosen eller inte. Härligt att läsa om er som det har gått så bra för i alla fall! Grattis!
    Då ligger vi på samma nivå
    Kanske ska ta kontakt själv istället {#lang_emotions_undecided}
    Du får gärna berätta dina framsteg ändå här
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-10 23:12:18 följande:
    Jobbigt att det är tufft för dig! Aah det tycker jag du ska göra, nu är det ju augusti! Du kanske behöver höja dosen eftersom det funkade bra i början för dig. I början med LCHF gick det bra, tappade ett par kilon, mest var ju vatten, men det var skönt att kunna äta tills man var mätt och ändå gå ner. Sen har det blivit några gånger med fusk då det har pendlat upp och ner, har så taskig disciplin och har svårt att berätta för folk att man har valt denna lite kontroversiella metod och då är det knepigt att säga att man inte äter det och det.. Har visserligen inte berättat att jag äter R heller, bara min sambo som vet om det. Skriver gärna in mig på viktlistan du ordnade. Äntligen har det hänt nåt med midjemåttet som suttit som sten förut, jag samlar nämligen allt fett där och nu har det minskat med några centimeter, det är himla skönt!
    Härligt då går det på rätt håll iaf
    Kul du hänger med där
  • Tindra02
    virknålarna skrev 2009-08-11 08:44:57 följande:
    Jag åt LCHF 3 mån innan jag började med R, har aldrig mått så bra, inget sug, alltid mätt. Men jag gick inte ner, när man jojjobantat innan kan det ta upp till 6 mån innan det visar sig, kände att jag inte orkade harva runt mer. Men jag ska absolut återgå till LCHF när jag gått ner för att hålla vikten.Verkar som det är svårare att få R utskrivet av VC än av privat läkare, undrar varför det är så?
    Ja det låter ju lite konstigt {#lang_emotions_undecided}
  • Tindra02
    mizzy77 skrev 2009-08-11 11:10:43 följande:
    Hej.Jag har ätit reductil 10 mg i snart en månad, har inte vägt mig eller mätt mig. Skulle vilja höra med er om hur ni gjort, lagt om kost? Motion?Jag vägde 84kg ska tillbaka till läkaren 24/8 så då får jag se om detta gett resultat. Jag har inte lagt om kosten men jag äter betydligt mindre, har haft ett återfall på godis och så har vi ätit kina mat 2ggr under tiden.Tacksam för alla råd och tips
    Nja inte direkt, jag ville ju mest få bort mitt småätande på kvällarna.
    Och det funka ju som sagt finfint första 2 veckorna...
    Finns säkert nån här som kan komma med tips
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 15:11:29 följande:
    Hej o hå!Tänkte slänga in en fråga om det går för sig.Har så länge tänkt på R, vill så gärna. Men vågar inte riktigt ta kontakt med vårdcentralen för det. Har tidigare varit i kontakt med dietister men det funkade inge vidare, en av dem gjorde jag mig rent osams med. Jag VET ju vad  jag ska o inte ska äta...men tja...disciplinen är det ju si o så med. Tror ni R kan hjälpa mig med det?Vad "krävs" för att få R utskrivet?Tack
    Är det kvällarna du har svårt?
    Vet dom skrivit här att man ska ha ett BMI över 35 för att få det.
    Så det har ju jag.
    Är dietisten på VC oxå?
    Tycker du ska ringa och prata och få en tid till dr.
    Lycka till!!!
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:31:01 följande:
    Jo det är nog kvällarna här med, då är dagens dieter som bortblåsta =/Har över 35 men får för mig att jag inte kommer få utskriver iaf. Diteristen har varit genom VC ja o det har varit flera olika, de jobbar ju på samma sätt men restultaten var olika....den va en sån supersöt smal lite snärta som det skar sig totalt med o jag blev obstinat....mkt dumt jag vet! Hon sa att det va mitt eget val att jag va tjock....sant... men det va INTE vad jag ville höra!
    Mmm förstår, det är ju inte sånt dom ska säga ju
    Dom ska ju hjälpa...
    Men jag tycker du ska testa och ringa och få en tid till dr...
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:43:22 följande:
    Jo jag ska nog ta mod till mig att göra det imorrn....satt imorse o tvekade....funderade på att maila...men det kändes mest fånigt....usch!
    Håller tummarna
    Det kommer gå jättebra
  • Tindra02
    MJAD skrev 2009-08-12 16:46:50 följande:
    tänkte bara säga att för mig var det inga problem alls att få reductil utskrivet av läkare på vc. han frågade inte ens om BMI. så det är nog olika.
    Nä så va det för mig oxå
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 16:57:00 följande:
    Hmmm har sött på lite problem nu när jag forskar lite...borde jag egenligen begripit...fan..Var särskilt försiktigt med reductil om du: "Om du lider av någon sjukdom som gör att du lättare blöder eller om du använder läkemedel som kan förtunna blodet och öka blödningsrisken."Jag äter waran

Men det kanske finns nått annat istället för R?
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-12 17:03:30 följande:
    Vet inte....Xenical kanske...men det får jag nog inte heller äta har jag för mig, o det vill jag nog inte heller. Aja jag ringer imorrn iaf, så får vi se vad de säger. Kanske får konsultera med medicin avd.
    Ja absolut, det får ju läkarna hjälpa dig få fram nåt du kan äta
Svar på tråden Reductil