• Tindra02

Reductil

mamma t 2 skrev 2009-08-13 07:27:18 följande:
    Hej igen!Gör ett nytt försök nu med R, efter 1,5 månads uppehåll..Pratade med en bekant i telefon igår som fick mig att börja med Reductil i maj..Hon har nu gått ner 16 kg!! Tog mig en funderare i förrgår och tänkte testa igen. Hoppas bara att mina biverkningar inte kommer tillbaka o blir outhärdliga som sist...Började alltså äta R igår...lika bra att knapra på dem , i stället att det ligger 2 kartonger i skåpet..Har ju lyckats hålla 5 kg som jag gick ner med Reductil första gången...nu ska ytterligare 10-15 kg bort...helst 25 kg bort..men jag får sätta upp mindre mål för att nå slutmålet..Är nu nere på 2 -siffrigt!!!Underbart..kommer åxå att vara mycket på VK- sidan, men jag kommer att skriva o följa er här inne..Heja heja heja!!!!
    Ok heja heja
    Shit vilken duktig kompis
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-13 09:02:50 följande:
    Då har man fått en tid till husläkaren...som jag inte ens visste att vi hade... onsdag kl 9.
    Kanon
    Lycka till nu
  • Tindra02
    pallazathena skrev 2009-08-13 10:24:13 följande:
    Man ska ha BMI på 30, inte 35, enligt rekommendationerna för att få Reducil utskrivet. Däremot får man det subventionerat om man har BMI över 35 eller diabetes.
    Ok.
    Jag har ingen aning, det var vad en skrev här innan
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-14 20:58:23 följande:
    Ska förresten ner på stan i nästa vecka och se om jag kan hitta ett par byxor och en tröja att köpa till mig. unna mig det helt enkelt. Då de kläder jag har nu är för stora och inte sitter ett dugg snyggt på mig. Sedan är jag inte heller så aktiv med att handla kläder, inte sedan jag blev tjock så det är gamla kläder också som jag har här hemma. Satte dock på mig ett par byxor från H&M som är strl 52 och som är lite mindre i storleken och dessa satt löst på mig!!! (kan ju tillägga att jag innan haft strl 54 och de suttit tajt)
    Du är såååå duktig

Fick min tid nu till dr.
    3 sep kl 9, måste ändra den då jag börjar jobba den dagen.
    Kan ju inte börja jobbet att ta ledigt nu när jag varit ledig i 2½ år
  • Tindra02

koko banan: Jag är såååå glda för din skull

• Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-17 10:12:20 följande:
    Hej på er alla!Hoppas jag kan hänga på tråden här. Har läst igenom vad ni skrivit och känner mig mer motiverad nu än tidigare att ta tag i min övervikt. Har en lååång väg att gå........Tog mig i kragen och ringde och bokade läkartid för att få Reductil, fick en tid redan idag 13.40 så nu är det upp till bevis om jag får något direkt.Har sån värk i knän och rygg så nu behöver jag hjälp med det också.BMI vågar jag knappt räkna ut men det är säkert runt 45.Ska verkligen försöka!!!Hoppas ni hejar på och peppar emellanåt.Hej så länge!
    Klart du får
    Lycka till!!!
  • Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-17 17:37:19 följande:
    Hej igen!Fick inte Reductil vid mitt läkarbesök idag. Han ville hellre fokusera på min värk i knän och rygg så vi kollade upp det idag så nu börjar jag med lite antiinflammatoriska tabletter idag. Tog upp frågan att jag ville ha R och då ville han att vi skulle ta ett nytt besök och prata bara om vikten och i så fall skriva ut det. Nytt besök på onsdag blev det så vi får se.Ska ta "koko banan:s" ord och försöka mentalt förbereda mig på att det här ska gå vägen - vet inte annars vad jag ska göra.Har en 19-månaders son som kräver en mer flexibel och smidig mamma.Dessutom - jag håller fullständigt med att det är svårt att hitta snygga kläder med passform, trots att man drar stor storlek. Jag avskyr alla dessa tältkläder och tunikor som gör att i alla fall jag ser betydligt större ut. Hojta till om du hittar någon rolig butik. Jag brukar mest komma hem med grejer till sonen.
    Hoppas det blir bättre med ryggen och knäna nu då
    Konstigt han inte ville skriva ut dom nu
    Lycka till på ons!!!!
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-17 22:13:59 följande:
    Skulle ha varit på återbesök hos läkaren idag och frågat om jag kan öka dosen, men självklart så ringer en sköterska och säger att han har blivit sjuk, typiskt..!! Nu måste jag kämpa mig igenom en vecka till, och tror inte ens att jag har tabletter så det räcker till på måndag när jag fick en ny tid. Får försöka ringa honom om ett par dar och se om han kan hjälpa mig tidigare.
    Sååå typiskt...
    Måste med ändra min tid, har inte heller tab så det räcker
    Hur täånker dom egentligen???
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-18 14:26:14 följande:
    Ingen aning, verkar ju inte som att man måste va supersmart för att sitta och planera in läkarbesök åt folk..!
    nä...
    Ändrade min tid, fick senare ej tidigare
    Men sen har ju R inte varit så super på mig.
    Men sen ska jag inte skylla på dom, är nog mycket mitt eget fel...
  • Tindra02
    Waterlilly skrev 2009-08-18 18:49:32 följande:
    Måste få fråga er Reductil-trånare, jag har sett flera sidor på nätet där man kanköpa reductil ifrån, varför köper ni inte på nätet istället för att gå till en läkare och kanske få ett nej? Elller får man det billigare via doktorn? Funderar självpå att testa reductil, men blev lite nyfiken på varför ni andra inte beställer dom själva? :)
    Nää fan det vågar jag inte, fegis som jag är
Svar på tråden Reductil