• Tindra02

Reductil

Allie71 skrev 2009-08-18 21:08:34 följande:
    För min del tror jag det blir billigare med högkostnadsskyddet att få via läkare. Tror dock man ska ha högt BMI eller andra sjukdomar för att få subventionerat.Imorgon är det dags för läkarbesök igen!Misstänker att jag får hela föreläsningen om hur man går ner i vikt.Det är ju inte precis så att vi (överviktiga) är helt okunniga om vad som krävs och hur man går ner i vikt......Kunskapen är det nog inget fel på.
    Hanniken skrev 2009-08-18 20:08:04 följande:
    Imorrn gäller det då! =)
    Håller tummarna för er tjejer
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Tindra02
    Allie71 skrev 2009-08-19 13:04:53 följande:
    Tack för supporten! Nu har jag hämtat ut R för en månad. Vi börjar så sa läkaren och jag ska tillbaka då. Han vill då att jag ska ha gått ner minst 2 kg. Totalt ska jag ner 50 kg vilket han tycker är möjligt på två år sikt. Pust, hoppas det går lite fortare men men...... Tar första tabletten nu idag!!
    Tjoho hå+ller tummarna
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-19 16:36:55 följande:
    Men typiskt.. Näe inte på mig heller.. Eller jo, de första veckorna gick det ju rätt så bra, men sen har det bara gått utför.. Försökte få nya tabletter utskrivna, men det fick jag vänta med tills jag hade träffat läkaren på måndag, men pillrena tar slut på fredag..
    Mina tar slut på mån
    Skönt, då är det iaf bara över helgen, tur det
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-19 17:20:13 följande:
    Usch då, när fick du den nya tiden till läkaren? Jo, verkligen, hoppas bara man inte får några utsättningsproblem.
    8/9
    Men men...
    Tror du att det blir det?
    Får jag verkligen inte hoppas...
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-19 19:23:28 följande:
    *suck suck* Jag har nog kommit till den där berömda platån som min läkare snackade om.. Nu har jag legat på ungefär samma vikt i en vecka och jag vet inte hur jag ska komma ner.. Det är väl till att börja experimentera lite igen helt enkelt, med maten alltså! hihi.. Testa mig fram hur jag ska kunna äta för att få fortsätta med ett minus på vågen. Men visst, jag hade tappat 1,2 kg sedan förra veckan men det var i början - sedan nu har jag legat på 122,5 med något plus eller minus 1 hekto.Har ni några bra tips på vad man kan äta till lunch? Något som är lätt och enkelt? Jag äter nämligen middag sedan på kvällen med min man och då blir det lagad mat. Men jag vill inte äta så mycket till lunch eller som innebär att stå och laga något varmt och avancerat..
    Alltså nu är jag nörd
    Närå, vi har köpt Hemmets Veckotidning nu i sommar, för korsord.
    Dom har varje vecka smala varianter av lunch och middag.
    Många verkar så himla goda...
    Testa och köp den.
    Har även tips på olika frukostar och mellanmål.
  • Tindra02
    Hanniken skrev 2009-08-19 21:59:49 följande:
    Det blev inge R idag Hon ville i frösta hand fokusera på mina händer som jag har ont i, bla det jag sökte för. Tog en hiskelig massa prover, ska tillbaka nästa vecka o kolla prover o sen diskutera övervikt *suck*

Trist, blev det samma för dig som för en annan här
    Nya tag nästa vecka då
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-20 14:28:29 följande:
    Tjohoo.. haha.. Alltså det här med vikten kan ju gå hur som helst från dag till dag och som jag har skrivit innan så har det ju inte gått vidare bra nu denna veckan som gått. Men idag när jag ställde mig på vågen så fick jag blinka några gånger tills jag förstod vad det var för siffror som stod där.. Så "lite" som jag väger nu har jag inte gjort på flera flera år, det är en enorm känsla! Vågen stod på 121,9kg imorse! Minus 0,8kg sedan igår... Hoppas att det vill fortsätta minska nu igen.. Hoppas kan man ju alltid göra! Jo man kanske skulle köpa någon sådan tidning som du föreslår, det brukar vara rätt bra recept med.. Jag är mer inne på att lösa krypton så jag hoppas att det finns några sådana i någon sådan tidning.. hehe.. Nu ska jag dra på mig mina "små" byxor och cykla bort till affären..
    Du ska vara sååå stolt över dig själv
    Heja heja!!!
    Krypto, va är nu det för nått?
    Ja testa, kanske du hittar nått
  • Tindra02
    hera75 skrev 2009-08-21 12:31:11 följande:
    hej alla gladaom ca 1 tim ska till distriktsköterskan och göra en hälsoprofil,,,, sen R hoppas att det är ok att jag hakar på er här ? man behöver ju allt stöd man kan fåha det bra malin
    Välkommen!!!
    Hur gick det hos ssk?
  • Tindra02
    Knasiga morsan skrev 2009-08-22 17:59:15 följande:
    Har lagt upp lite bilder nu i mitt fotoalbum. Inte för att bilderna gör mig någon rättvisa men det är i alla fall några bilder på min startvikt runt 135 kg och sedan några bilder på mig nu när jag väger runt 121 kg. Tyvärr har jag en pösig tröja (som en gång i tiden suttit slickad på mig) så det kan göra att jag ser lite större ut än vad jag egentligen är. Men visst, hehe, jag är ju ändå stor! Snart dags för middag känner jag. har ätit på tok för lite idag och känner hur huvudvärken kommer smygandes och att jag börjar bli lite trött.. Inget som lite mat kan råda bot på.Kram till er alla - ni är underbara!! Kämpa på!!
    Åh du är jättefin
    Tycker det syns jättemycket på dig!!!
  • Tindra02
    zleepy skrev 2009-08-22 18:46:20 följande:
    Ojj vilken skillnad det har blivit i ansiktet på dig!! Håller med Tindra, du är jättefin! :-P
    Ja precis, syns jättemycket i ansiktet...
Svar på tråden Reductil