• mamma t 2

Reductil

Lenagbg skrev 2009-06-12 08:28:29 följande:
    det stod så i fass , men dem kanske har ändrat det.
    Hej!
    Jag tror det är så att man ska ha ett BMI på 35 el över för att få Reductil gratis?..Eller, inte vet jag?..
  • mamma t 2
    Mammassaga skrev 2009-06-12 23:04:49 följande:
    Men om man hämtar ut reductil för 1800:- så får man väl frikort?Eller har jag fattat fel?
    Jo, så är det nog..
  • mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-06-17 12:29:01 följande:
    Men kan man äta dessa för alltid, vet du?Menar kommer sötsuget tillbaka så känns det ju rätt meningslöst eller hur?
    Man kan väl äta R högst 1 år..Så sa min läkare till mig..
  • mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-06-17 16:36:15 följande:
    Om man bara får äta det i 1 år så hoppas jag verkligen att det gör "underverk" med mig! hihi.. Måste nästan halvera mig själv.. *suckar*Men det funkar bra att gå ut och gå och det funkar också bra att inte äta socker..men en fråga!!! Jag ska även ta upp det med min läkare! Får man dricka mjölk???
    Jo..mjölk får man väl dricka..Det står inget om vad man bör undvika...Jag vill kunna äta av allt i måttliga mängder, för det handlar ju om en livsstilsförändring och jag vill kunna hitta ettt sätt som funkar i längden..Och att helt o hållet avstå från tex glass...NOPE! Men jag kanske bara tar det 1 gång/veckan..
  • mamma t 2

Jag tror mycket på dethär med vardags motionen ..att få inbakat den i vardagen och att man gör det regelbundet! Det behöver inte vara långa,jobbiga jympapass varje dag, men kanske ta cykeln till jobbet i stället för bilen..Se till att på alla sätt öka vardagen med x-tra motion.Då kan du med gott samvete äta det du allra helst vill äta nån dag i veckan.
    (...säger hon som e sjukgymnast och BORDE leva som hon lär!))

• mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-06-18 20:19:17 följande:
                                      GLAD MIDSOMMAR                      
    Ha en bra midsommar du med!!!!
    30 min med bil är ju ganska långt och om ska cykla då...nää det blir tufft och du med 6 barn! Vet bara det är tufft att hinna lämna på dagis 2 killar och hinna MED bil och vara på jobbet vid kl 8:30.
  • mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-06-30 10:07:54 följande:
    Idag är min "stora" dag.. hehe.. Ska snart åka iväg till läkaren för att berätta att jag verkligen vill gå på R och att jag kommer klara det galant.. hihi.. Hoppas bara att jag får mitt recept idag så han inte hittat några fel på mina provsvar.. :S
    Håller tummaran för dig med!!!
  • mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-06-30 16:18:53 följande:
    Det gick mycket bra! han är liiite hård mot mig min läkare men men.. bara medicinen fungerar så blir jag nöjd! :) Har tagit min första tablett idag..En liten fråga till er bara som går på R! Vilken dos tar ni? och hur många tabletter per dag tar ni?
    Jag tar 10 mg och det är 1 tablett på morgonen..Ska hämta ut min andra förpackning i morgon..
  • mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-07-01 07:16:23 följande:
    Hmm.. Där ser man.. Lustigt.. Jag ska nämligen börja nu i några dagar att gå på 10mg TVÅ gånger om dagen.. Sedan ska jag gå över till 15mg TVÅ gånger om dagen.. Efter en dag med Reductil har jag tappat 1 kg!! (min läkare sa att jag skulle väga mig varje dag för att få koll på det hela.. )
    Visste inte att man kunde ta 2 ggr om dagen tabletterna..Någon anledning till varför läkaren rekommenderat dig det?..Har det bättre och snabbare effekt+..Det är inget farligt då?..
  • mamma t 2

Pust o stöön i sommarvärmen..Här svettas det så det är inte klokt!---Cyklade idag till jobbet ..(+27 grader var det o klockan var 7:15)..duschade på jobbet och hade eftersevttningar i 2 timmar!!! Det bara rann av mig..Minsta lilla ansträngning och det blir som en stor pöl omkring mig. Har ett ganska tungt fysiskt krävande jobb..med mycket spring mellan våningarna..Men det är ju bra!..Hoppas bara att det fortsätter att visa sig på vågen!))

Svar på tråden Reductil