• zleepy

Reductil

Tindra02 skrev 2009-06-29 16:50:36 följande:
    Grattis!! Duktig du är med nyttigheterna
    Tack!
    Hmm, vet inte om jag vågar erkänna att jag köpte minimorötter som inte behövde skalas eller delas! Kommit på att den främsta anledningen till att jag oftare äter onyttigheter än nyttiga grejer är för att de är så händigt förpackade och klara att äta utan att behöva preppas, hehe. Hur lat får man bli egentligen!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-06-30 10:07:54 följande:
    Idag är min "stora" dag.. hehe.. Ska snart åka iväg till läkaren för att berätta att jag verkligen vill gå på R och att jag kommer klara det galant.. hihi.. Hoppas bara att jag får mitt recept idag så han inte hittat några fel på mina provsvar.. :S
    Hoppas det har gått bra!!
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-06-30 00:41:45 följande:
    Men du, det har du faktiskt rätt i Hmm har jag inte tänkt på...
    Hehe, så fram för krångligare godisförpackningar!! Typ sälj allt lösgodis i gör-det-själv-satser istället så man får ställa sig och koka kola varje gång man blir sugen! Då skulle nog fler ta och gnaga på en morot istället!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-06-30 16:18:53 följande:
    Det gick mycket bra! han är liiite hård mot mig min läkare men men.. bara medicinen fungerar så blir jag nöjd! :) Har tagit min första tablett idag.. En liten fråga till er bara som går på R! Vilken dos tar ni? och hur många tabletter per dag tar ni?
    Grattis att du fick det! Liite hård kan man väl leva med om det hjälper så länge han inte blir otrevlig!

Jag tar samma som ovanstående! Fast har bara ätit dem sen i lördags.
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-01 07:16:23 följande:
    Hmm.. Där ser man.. Lustigt.. Jag ska nämligen börja nu i några dagar att gå på 10mg TVÅ gånger om dagen.. Sedan ska jag gå över till 15mg TVÅ gånger om dagen.. Efter en dag med Reductil har jag tappat 1 kg!! (min läkare sa att jag skulle väga mig varje dag för att få koll på det hela.. )
    Det var ju lite underligt, verkar som att de flesta börjar på 10 mg / dag och eventuellt ökar till 15 mg om det inte blir tillräcklig effekt.
    Jag har dagsmärkning på mina piller, så jag skulle nog bli jätteförvirrad om jag tog två om dagen.
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-02 09:20:59 följande:
    Nej det är ju det som är det lustiga att jag känner faktiskt inte av några biverkningar! Jag märker ju av att jag svettas som jag vet inte vad!! Men annars.. Nope.. Jag trodde nämligen att min puls och mitt blodtryck skulle skjuta i höjden nu när jag började på medicinen men jag anser mig ha samma "lugna" puls som innan och jag märker inte av att jag är torr i munnen eller något sådant.. Jag mår jättebra, sover lite mindre kanske och lite mer oroligt men jag är väldigt pigg när jag vaknar och känner mig på strålande humör.. Så just nu känns allting väldigt bra. Hoppas att det kommer att fortsätta så för mig! Vägde mig imorse igen och det var inte lika stor nedgång som första dygnet men det var i alla fall ett minus..
    Vad skönt att du inte känner av några biverkningar! Härligt med minus på vågen igen!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-02 15:03:03 följande:
    Ja absolut! Det känns verkligen som det fungerar på mig.. Hoppas det fortsätter så!! hehe.. Hur har ni det i sommarvärmen?
    Så känns det för mig med! Men man blir ju lite orolig att det ska sluta verka, har ju läst om folk som det helt plötsligt inte funkar för längre..

Vi byggde ett kattnät för vårt stora fönster igår så nu kan vi äntligen ställa upp det helt utan risk att katterna trillar ner, så nu känns det bättre, innan var det som en bastu hemma..!
  • zleepy

Rätt skönt med lite svalare väder nu! Då kanske man orkar aktivera sig lite mer.

• zleepy
    EnSomNjuter skrev 2009-07-05 01:18:27 följande:
    Nybörjare med R här!! Har käkat i 2 dar o måste säga att det kännas kanon =) Är inte sugen på allt för jämnan som jag är annars och har ingen längtan efter nåt sött heller! Känner mig pigg och glad och peppad till max! Är bara lite orolig att det bara är ren vilja som gör att det känns så och att det jäkla suget ska komma smygandes tiilbaka om ett tag igen..... Men nu har jag iaf bestämt mig, dessa rackarns små(?) otäckingar som åker snålskjuts på mig ska väck nu!!
    Välkommen!
    Vad kul att det känns så bra, jag har inte heller ätit R särskilt länge (1 v) och oroade mig lite som du att det här var något som skulle gå över när "nyhetens behag" lagt sig. Men sen tänkte jag på placebo, och vill då intala mig att så länge man själv tror och vill att det fungerar så kommer det göra det även om det inte tekniskt sett har någon riktig effekt längre.

Nu har jag ju som sagt inte ätit det så länge så egentligen vet jag ju inte hur det kommer arta sig, men på den här veckan har jag gått ner 1.9 kg så jag är urnöjd!
  • zleepy

koko banan: Men 2,6 kg är ju massor!! Det ska du vara supernöjd med!

Tindra 02: Usch för att vara bränd, då måste det vara skönt med lite svalka! Har du fortfarande inte vägt dig? Är du inte nyfiken? Jag skulle inte kunna hålla mig, hehe!

EnSomNjuter: Härligt!! Precis, och skulle det ploppa upp några dumheter i skallen får vi peppa varandra!

Kram på er!!

Svar på tråden Reductil